Azumiel wrote:Skjønner ikke folk som kaster bort sommerferien sin på å jobbe, eller det gjør jeg jo, de vil tjene penger...
Selv ville jeg ikke byttet ferien min mot en sum på under 60.000,-
Vel, det betyr for meg i praksis skilnaden mellom å gå eit år utan å betale (dvs kjøpe) noko som helst utover mat, drikke, transport og straumrekningar/husleige, og å kunne kjøpe teikneseriar, gå på kino, kjøpe potetgull, bøker, filmar, etc. Eg kunne klart meg utan ein sommerjobb, men då ville det jaggu blitt tynt.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Dovienya wrote:For en fantastisk verden du må leve i, Azumiel.
Ikke faen!!
Hva får deg til å tro noe så sprøtt?
Jeg lever i akkurat samme verden som deg, bare muligens enda verre.
Faktisk tror jeg vi lever i akkurat samme verden som deg, bare med mer ansvar. Dessuten har vi alle vært 15 år en eller annen gang.
Jeg tror jeg hadde det mer morro sommeren 05 enn jeg blir å ha det denne sommeren. Mest pga at jeg faktisk må ha penger til diverse ting, og dermed må jobbe i år.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Poenget er vel, at hvis du synes ikke synes det er verd å jobbe i sommerferien for 60 000 (som er dobbelt av hva man kan forvente å tjene) er bortskjemt, om jeg liker deg eller ikke, noe jeg da ikke gjør, har ikke noe med saken å gjøre.
Azumiel wrote:Skjønner ikke folk som kaster bort sommerferien sin på å jobbe, eller det gjør jeg jo, de vil tjene penger...
Selv ville jeg ikke byttet ferien min mot en sum på under 60.000,-
Vel, det betyr for meg i praksis skilnaden mellom å gå eit år utan å betale (dvs kjøpe) noko som helst utover mat, drikke, transport og straumrekningar/husleige, og å kunne kjøpe teikneseriar, gå på kino, kjøpe potetgull, bøker, filmar, etc. Eg kunne klart meg utan ein sommerjobb, men då ville det jaggu blitt tynt.
Jepp, jeg er helt enig, men du glemte muligheten til å reise bort en gang i blant... Og selvfølgelig så må man jobbe for å betale livets gleder i juni.
Og Azzie, Kjetil er ikke så ond som han fremstår, han bare liker å late som... Tror ikke jeg begynte å jobbe før jeg var 16, vasket bare litt et sted, og skrev litt for ei avis før den tid, dersom det telles som jobbing, da...