Sommeren

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Ceres wrote:
Kjetil wrote:Lekser kan vel til nød være arbeid, men ikke trening og andre fritidssysler, i så fall arbeider jo alle så lenge de ikke sover.
Hehe, dette skulle være mitt neste poeng... Vel...

Som femtenåring føler man gjerne at livet er tungt noen ganger, og at ingen andre gjør hva man selv gjør. Det er imidlertid en forenkling som blir vanskelig å leve med i lengden. Jeg mener ikke at du som femtenåring, Azzie, burde ha noen dårlig samvittighet for ikke å jobbe, man skal ikke trenge å jobbe som femtenåring. (Dårlig betalt får man også...) Men å skryte på deg ei femtitimers arbeidsuke synes jeg er drøyt... Da må du ta en prat med ei karrierekvinne først. La oss for eksempel ta en assistentlege som jobber som anestesilege. Nittentimers arbeidsdager flere ganger i uka. Etter dette er det barn og stell i hjemmet.
I agree.
Ingenting var ment som skryt :wink:
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Ceres wrote:Hvordan søren kan du ha det? Jeg mener, skolen er kun maks tredve timer i uka. Og du jobber ikke. Så jeg antar du enten har fjøs, eller at du er trener for et småguttelag i fotball? Antakeligvis begge delene, for ingen av tingene tar mer en omlag ti timer i uka.

Har du noensinne jobbet i fjøs Ceres? Da hadde/burde du visst/vite at selv små fjøs tar mer enn 10 timer i uka.

Ceres wrote:Jeg mener ikke at du som femtenåring, Azzie, burde ha noen dårlig samvittighet for ikke å jobbe, man skal ikke trenge å jobbe som femtenåring. (Dårlig betalt får man også...)
Hvem sier at man får dårlig betalt??? Jeg drar inn 385 spenn på 1 1/2 times arbeid, og det hver eneste uke. Jeg tror at det er litt mer enn de fleste voksne får i timelønn. Og som en ekstra bonus: Jeg sniker meg under frikortgrensa, så jeg betaler ikke skatt heller :D
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

davram bashere wrote:
Ceres wrote:Hvordan søren kan du ha det? Jeg mener, skolen er kun maks tredve timer i uka. Og du jobber ikke. Så jeg antar du enten har fjøs, eller at du er trener for et småguttelag i fotball? Antakeligvis begge delene, for ingen av tingene tar mer en omlag ti timer i uka.

Har du noensinne jobbet i fjøs Ceres? Da hadde/burde du visst/vite at selv små fjøs tar mer enn 10 timer i uka.
Hehe, joda, men i og med at han kun var femten år så tenke jeg han muligens jobbet f.eks morgenskiftet på hverdager. Ingen foreldre som lar femtenåringen sin ta hele fjøs-stellet.
Ceres wrote:Jeg mener ikke at du som femtenåring, Azzie, burde ha noen dårlig samvittighet for ikke å jobbe, man skal ikke trenge å jobbe som femtenåring. (Dårlig betalt får man også...)
Hvem sier at man får dårlig betalt??? Jeg drar inn 385 spenn på 1 1/2 times arbeid, og det hver eneste uke. Jeg tror at det er litt mer enn de fleste voksne får i timelønn. Og som en ekstra bonus: Jeg sniker meg under frikortgrensa, så jeg betaler ikke skatt heller :D
Er ikke du uføretrygdet? Sannheten er i hvert fall at vanlige jobber betalte meg rundt 68 kroner timen da jeg var seksten år. Tror det har steget til rundt åtti nå, kanskje, men likevel...

Hvilken jobb er det som er så godt betalt?
Urban tilværelse
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Lurer også på hvor du jobber...

De i klassen min jobber på Tusenfryd og tjener 60kr timen og er kjempe fornøyd.
Som vann til tørst strupe
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Og er det plass til flere? Det er faktisk helt seriøst ment :)
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

davram bashere wrote:Jeg drar inn 385 spenn på 1 1/2 times arbeid, og det hver eneste uke. Jeg tror at det er litt mer enn de fleste voksne får i timelønn.
Det er betydeleg meir enn mine foreldre får i timeløn, i alle fall.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Wolfbrother wrote:Og er det plass til flere? Det er faktisk helt seriøst ment :)
På tusenfryd?
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Mine utmerkede detektivinstinkter forteller meg at han mener DBs jobb, blant annet på grunn av at begge bor i Bodø.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Får slutte å svare på innleg som ganske åpenlyst ikke er ment for meg :roll:

Vis det er mange ledige, er det flere som er intresert.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Kjetil wrote:Mine utmerkede detektivinstinkter forteller meg at han mener DBs jobb, blant annet på grunn av at begge bor i Bodø.
Kan ikke lure noe forbi deg nei :)
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Mens jeg derimot er meget Naiv... (Spamer jeg nå? Vet ikke helt hvor grensene går.)
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Hehe, joda, men i og med at han kun var femten år så tenke jeg han muligens jobbet f.eks morgenskiftet på hverdager. Ingen foreldre som lar femtenåringen sin ta hele fjøs-stellet.
Lyst til å vedde? :lol:

Nå vet jeg selvsagt ikke hvor lange tidsperioder du snakker om, men ei uke eller så av gangen så skjer nok det rett som det er.

Angående lønn av forskjellige slag, tariffen jeg følger (tror det er hotell- og restaurant-bransjen) er på 78 kr i timen nå, mens de i parken ved siden av tjener 61 kr timen.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Sauegjeteren wrote:
Lyst til å vedde? :lol:

Nå vet jeg selvsagt ikke hvor lange tidsperioder du snakker om, men ei uke eller så av gangen så skjer nok det rett som det er.

Angående lønn av forskjellige slag, tariffen jeg følger (tror det er hotell- og restaurant-bransjen) er på 78 kr i timen nå, mens de i parken ved siden av tjener 61 kr timen.
Ei uke en gang i blant, selvsagt. Det er virkeligheten ved å bo på gård. Azzie mente imidlertid at han hadde ei femtitimers arbeidsuke på generelt grunnlag.

Jeg er fortsatt interessert i å vite hva Davram jobber med.
Urban tilværelse
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Selv har jeg tjent 175,- timen som svømmetrener siden jeg var 16. Tror det har en del med ansvaret å gjøre.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Yeay! Ferie! Endelig...

Nå er det eksamensfest og deretter halvannen måned med jobbing...
Urban tilværelse
Post Reply