Kjetil wrote:Lekser kan vel til nød være arbeid, men ikke trening og andre fritidssysler, i så fall arbeider jo alle så lenge de ikke sover.
Hehe, dette skulle være mitt neste poeng... Vel...
Som femtenåring føler man gjerne at livet er tungt noen ganger, og at ingen andre gjør hva man selv gjør. Det er imidlertid en forenkling som blir vanskelig å leve med i lengden. Jeg mener ikke at du som femtenåring, Azzie, burde ha noen dårlig samvittighet for ikke å jobbe, man skal ikke trenge å jobbe som femtenåring. (Dårlig betalt får man også...) Men å skryte på deg ei femtitimers arbeidsuke synes jeg er drøyt... Da må du ta en prat med ei karrierekvinne først. La oss for eksempel ta en assistentlege som jobber som anestesilege. Nittentimers arbeidsdager flere ganger i uka. Etter dette er det barn og stell i hjemmet.
Ceres wrote:Hvordan søren kan du ha det? Jeg mener, skolen er kun maks tredve timer i uka. Og du jobber ikke. Så jeg antar du enten har fjøs, eller at du er trener for et småguttelag i fotball? Antakeligvis begge delene, for ingen av tingene tar mer en omlag ti timer i uka.
Har du noensinne jobbet i fjøs Ceres? Da hadde/burde du visst/vite at selv små fjøs tar mer enn 10 timer i uka.
Ceres wrote:Jeg mener ikke at du som femtenåring, Azzie, burde ha noen dårlig samvittighet for ikke å jobbe, man skal ikke trenge å jobbe som femtenåring. (Dårlig betalt får man også...)
Hvem sier at man får dårlig betalt??? Jeg drar inn 385 spenn på 1 1/2 times arbeid, og det hver eneste uke. Jeg tror at det er litt mer enn de fleste voksne får i timelønn. Og som en ekstra bonus: Jeg sniker meg under frikortgrensa, så jeg betaler ikke skatt heller
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Ceres wrote:Hvordan søren kan du ha det? Jeg mener, skolen er kun maks tredve timer i uka. Og du jobber ikke. Så jeg antar du enten har fjøs, eller at du er trener for et småguttelag i fotball? Antakeligvis begge delene, for ingen av tingene tar mer en omlag ti timer i uka.
Har du noensinne jobbet i fjøs Ceres? Da hadde/burde du visst/vite at selv små fjøs tar mer enn 10 timer i uka.
Hehe, joda, men i og med at han kun var femten år så tenke jeg han muligens jobbet f.eks morgenskiftet på hverdager. Ingen foreldre som lar femtenåringen sin ta hele fjøs-stellet.
Ceres wrote:Jeg mener ikke at du som femtenåring, Azzie, burde ha noen dårlig samvittighet for ikke å jobbe, man skal ikke trenge å jobbe som femtenåring. (Dårlig betalt får man også...)
Hvem sier at man får dårlig betalt??? Jeg drar inn 385 spenn på 1 1/2 times arbeid, og det hver eneste uke. Jeg tror at det er litt mer enn de fleste voksne får i timelønn. Og som en ekstra bonus: Jeg sniker meg under frikortgrensa, så jeg betaler ikke skatt heller
Er ikke du uføretrygdet? Sannheten er i hvert fall at vanlige jobber betalte meg rundt 68 kroner timen da jeg var seksten år. Tror det har steget til rundt åtti nå, kanskje, men likevel...
davram bashere wrote:Jeg drar inn 385 spenn på 1 1/2 times arbeid, og det hver eneste uke. Jeg tror at det er litt mer enn de fleste voksne får i timelønn.
Det er betydeleg meir enn mine foreldre får i timeløn, i alle fall.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Hehe, joda, men i og med at han kun var femten år så tenke jeg han muligens jobbet f.eks morgenskiftet på hverdager. Ingen foreldre som lar femtenåringen sin ta hele fjøs-stellet.
Lyst til å vedde?
Nå vet jeg selvsagt ikke hvor lange tidsperioder du snakker om, men ei uke eller så av gangen så skjer nok det rett som det er.
Angående lønn av forskjellige slag, tariffen jeg følger (tror det er hotell- og restaurant-bransjen) er på 78 kr i timen nå, mens de i parken ved siden av tjener 61 kr timen.
Lyst til å vedde?
Nå vet jeg selvsagt ikke hvor lange tidsperioder du snakker om, men ei uke eller så av gangen så skjer nok det rett som det er.
Angående lønn av forskjellige slag, tariffen jeg følger (tror det er hotell- og restaurant-bransjen) er på 78 kr i timen nå, mens de i parken ved siden av tjener 61 kr timen.
Ei uke en gang i blant, selvsagt. Det er virkeligheten ved å bo på gård. Azzie mente imidlertid at han hadde ei femtitimers arbeidsuke på generelt grunnlag.
Jeg er fortsatt interessert i å vite hva Davram jobber med.