Page 4 of 5
Posted: Tue Jun 14, 2005 7:58
by Akira
Eivind wrote:Hvis du skal lese noe i mellom wot bøkene vil jeg absolutt anbefale lettere litteratur. Animal Farm og 1984 av George Orwell er bra, de leste nemlig jeg samtidig som wot. High Fidelity av Nick Hornby er også å anbefale.
Ja, Animal Farm er bra. Leste den for et par år siden. Veldig politisk viktig egentlig med tanke på at grisene representerer mange kjente statsoverhoder og historiske hendelser, som f.eks: SPOILER: Lenin, Stalin, franske revolusjon, Napoleon osv. Veldig samfunnskritisk samtidig som den er god underholdning.
Har ikke lest 1984 selv, men jeg skal.
Posted: Wed Jun 15, 2005 17:22
by Loki
Eivind wrote:High Fidelity av Nick Hornby er også å anbefale.
I alle fall om ein er musikkengasjert - eg likte den ikkje særleg, antakeleg fordi eg knapt hadde høyrt om ein femtiendedel av artistene og låtene som blei nemnd.
Posted: Wed Jun 15, 2005 17:24
by Eivind
Det hadde ikke jeg heller, men syns boka var veldig bra for det
Kanskje jeg skal laste ned noe av musikken som ble nevnt i boka?
Posted: Wed Jun 15, 2005 21:59
by Simen
High Fidelity, er det det samme som det er blitt lagd film av? Med John Cusack, Zeta-Jones, Jack Black & co...
Posted: Wed Jun 15, 2005 22:03
by Eivind
Jepp, det visste jeg ikke
http://imdb.com/title/tt0146882/
Må nesten laste ned den

Posted: Sun Jun 26, 2005 14:10
by trollok
Jeg synes også nick hornyby er bra, men High fidelity er ikke best. Likte mye bedre Gutter er gutter og den med ho som villle skille seg fra mannen. Husker ikke navnet.
Men Paulo Coelho er da også kjempe brae bøker! Veronika vil dø, ved elven Piedra satt jeg og gråt og 11 minutter er utrolige historier, skjønner ikke at det går ann å skrive sånn.
Tilslutt vil jeg absolutt anbefale "PS I love You" denne boka er den mest rørende og romantiske boka om død jeg har lest!
Posted: Sun Jun 26, 2005 15:07
by Eivind
Har dessverre bare lest den boka av Nick Hornby, men jeg har hatt lyst til å lese flere en stund nå. Må bare komme meg igjennom Holy Blood, Holy Grail og The Da Vinci Code først. Får ta meg en tur innom amazon før jeg drar på sørlandet

Posted: Sun Jun 26, 2005 17:49
by Taraisilwèn
"PS I love You" denne boka er den mest rørende og romantiske boka om død jeg har lest!
Uff høres ut som en bok der jeg hadde sittet å grått fra begynnesle til slutt.

Posted: Mon Jun 27, 2005 14:15
by trollok
Det er det som en så bra. BOka rører deg langt inni hjerterota! det er en bestselger i uk og irland(sikkert mange andre land også). og hvis du ikke har lyst til å grine fra start til slutt(det tar på...) så prøv "over the rainbow" av cecilia ahern. samme forfatter, men ikke så trist bok!

Posted: Mon Jun 27, 2005 17:18
by Ceres
Eivind wrote: Må bare komme meg igjennom Holy Blood, Holy Grail og The Da Vinci Code først. Får ta meg en tur innom amazon før jeg drar på sørlandet

Why bother?
Ærlig talt. Bruk tida di på bedre ting!
Og til Trollok: Har ikke lest PS I love you, men den hørtes ikke ut som ei bok for meg. Kan nok desverre ikke støtte deg på denne posten heller!

Posted: Mon Jun 27, 2005 17:20
by Stine
så faktisk ps i love you på norli i dag. ble nesten litt skremt av den sukkersøte rosa forsiden. så ikke heeelt ut som noe jeg ville lest med mindre jeg kjedet meg skikkelig.
Posted: Thu Jun 30, 2005 21:19
by trollok
Ceres: Du har ikke peiling på gode bøker
Stine: Ja, boka har kjempeteit framside, lyseblå og rosa med et brev tror jeg... Hadde aldri gidda lest den hvis jeg ikke fikk den i presang. Starta å bla litt i den for gøy, og vips var jeg hekta.

Posted: Thu Jun 30, 2005 23:13
by Stine
hehe, ok. man skal ikke skue hunden på hårene, så det er kanskje ikke fullt så ille som det ser ut til, da.
Posted: Fri Jul 01, 2005 17:15
by Ceres
trollok wrote:Ceres: Du har ikke peiling på gode bøker
Stine: Ja, boka har kjempeteit framside, lyseblå og rosa med et brev tror jeg... Hadde aldri gidda lest den hvis jeg ikke fikk den i presang. Starta å bla litt i den for gøy, og vips var jeg hekta.

Altså... Hvem av oss er det som
ikke har lest Wheel of Time ferdig enda, enda hun har hatt seks år å gjøre det på?
Bare fordi jeg også liker Jan Guillou og en del ikke-fantasy betyr ikke at jeg er fritt villt!
Posted: Sat Jul 02, 2005 17:10
by trollok
Ceres wrote:trollok wrote:Ceres: Du har ikke peiling på gode bøker
Stine: Ja, boka har kjempeteit framside, lyseblå og rosa med et brev tror jeg... Hadde aldri gidda lest den hvis jeg ikke fikk den i presang. Starta å bla litt i den for gøy, og vips var jeg hekta.

Altså... Hvem av oss er det som
ikke har lest Wheel of Time ferdig enda, enda hun har hatt seks år å gjøre det på?
Bare fordi jeg også liker Jan Guillou og en del ikke-fantasy betyr ikke at jeg er fritt villt!
Er du ikke fritt vilt????

altså hvilke ikke fantsy bøker snakker vi om her? alistair maclean eller???