Er The Wheel of Time noe jeg burde lese?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

mhmm

Post by ludde »

Nei det er klart. De vet jo at vi ikke gidder å vente på paperback. Så da bruker vil bare fire ganger så mye penger på boka.
Griske folk.

Men jeg for min del elsker hardback og hater paperback. Har The Great Hunt på paperback og sidene detter ut. Fysj. Må kjøpe alle på nytt når jeg har penger, og alle bøkene har kommet ut. Skal henge spottlights i taket så de lyser med et fint lys på bøkene. Et slikt lys som bare lyser på et sted og at det er mørkt rundt. hehe
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Re: mhmm

Post by Damien Frost »

ludde wrote:Nei det er klart. De vet jo at vi ikke gidder å vente på paperback. Så da bruker vil bare fire ganger så mye penger på boka.
Griske folk.

Men jeg for min del elsker hardback og hater paperback. Har The Great Hunt på paperback og sidene detter ut. Fysj. Må kjøpe alle på nytt når jeg har penger, og alle bøkene har kommet ut. Skal henge spottlights i taket så de lyser med et fint lys på bøkene. Et slikt lys som bare lyser på et sted og at det er mørkt rundt. hehe
Dette hørtes da riktig så stilig ut! :D:D
Treveler wrote:
Ceres wrote:Så at KoD bare skulle komme i hardback... jeje... får vel bli det da... Trasig at de anser oss så rike at de ikke gidder å gi ut paperback med en gang. Vel vel.. vi er jo en ganske desperat gjeng...
Kommer ikke alle bøker først i hardback da? Så kommer paperback et halvår senere eller noe.
Som oftes er det slik det fungerer ja, men en gang i blandt er det et eller annet forlaget som kommer med paperback med en gang! (Men disse er nok av den sjeldne typen...)
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Å jeg som syntes jeg slo til da jeg kjøpte to bøker med en gang...
Hehe akkurat hva jeg også tenkte :P

Må forresten snart kjøpe to til (har forsettet å kjøpe to og to bøker jeg...)
Men grrr skolen gjør hele lesinga mye vanskeligere ja :x
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
fei
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 27
Joined: Mon Sep 05, 2005 18:01
Location: Oslo

Post by fei »

Jeg vet det var vel optimistisk å kjøpe 9 bøker av gangen, men jeg mener fremdeles jeg gjorde en god investering, samt jeg fikk jo 9 hardback bøker for 1790kr og det kan vel forsvares?. Er kommet 270 sider uti 1.bok nå og er fengslet av historien. Jeg har måtte kutte ned på lesingen i går pga sykt barn, men hun er bedre nå så jeg skal snart pløye gjennom den første boka.
MEN
Spoiler
Rand har fremdeles ikke klart å conjure noe magi, jeg begynner å tro at det ikke vil skje i denne boken.. Kom igjen da gutter gi meg en liten spoiler??
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Kan si så mye at d er en stund til d skjer noe volsomt i forbindelse med Rand, men gled deg til bok nr. 2, den har blitt kåret til en av de beste bøkene av oss på forumet!!

P.S. husk at d ikke bare er vi gutter som er her da, d fins da noen jenter på dette forumet, en del også!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
fei
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 27
Joined: Mon Sep 05, 2005 18:01
Location: Oslo

Post by fei »

ashaman17 wrote:P.S. husk at d ikke bare er vi gutter som er her da, d fins da noen jenter på dette forumet, en del også!!
Sorry ,det var ikke meningen å være fordomsfull vedr. kjønn her på forumet, det var bare en skrivemåte. Det var faktisk en jente som anbefalte meg serien først så jeg burde vel ordlagt meg annerledes.

Takk for info ellers.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

fei wrote:Jeg vet det var vel optimistisk å kjøpe 9 bøker av gangen, men jeg mener fremdeles jeg gjorde en god investering, samt jeg fikk jo 9 hardback bøker for 1790kr og det kan vel forsvares?. Er kommet 270 sider uti 1.bok nå og er fengslet av historien. Jeg har måtte kutte ned på lesingen i går pga sykt barn, men hun er bedre nå så jeg skal snart pløye gjennom den første boka.
MEN
Spoiler
Rand har fremdeles ikke klart å conjure noe magi, jeg begynner å tro at det ikke vil skje i denne boken.. Kom igjen da gutter gi meg en liten spoiler??
Spoiler
Rand har allerede ihvertfall en gang brukt kraften. Når det var får du vite litt senere. Kan si såpass at serien vil til slutt bli på 12 bøker og at Rand på ingen måte er utlærd ved slutten av bok 1 i bruk av kraften. :wink:
Du vil dog få se litt av hva Rand er god for i Eotw også så du har mye å glede deg til. :)
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Taraisilwèn wrote: Må forresten snart kjøpe to til (har forsettet å kjøpe to og to bøker jeg...)
Men grrr skolen gjør hele lesinga mye vanskeligere ja :x
For min del er det gjerne lesinga som gjør skolen vanskeligere... :lol:
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Ceres wrote:
Taraisilwèn wrote: Må forresten snart kjøpe to til (har forsettet å kjøpe to og to bøker jeg...)
Men grrr skolen gjør hele lesinga mye vanskeligere ja :x
For min del er det gjerne lesinga som gjør skolen vanskeligere... :lol:
Må vel nesten si meg enig i det nå som jeg har kommet igang på boka. Fikk aldri starta på den pga skolen, men nå da jeg har begynnt har det nok bare vært mest lesing. :) Skolen for nok bare vente et par kapitler til hvertfall. :lol:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Det tar meg ikke mange dagene å lese ut ei RJ bok. Heller få den unnagjort, nyte den masse de dagene, enn å dra det ut og lese parallellt med diverse andre greier i ett par uker. Nei, jeg er for stormlesing av RJ bøker. :) KoD kommer vel ut på en tirsdag? Har lesedag på onsdager, jeg, så jeg vet hva jeg skal lese den dagen.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Ceres wrote:Det tar meg ikke mange dagene å lese ut ei RJ bok. Heller få den unnagjort, nyte den masse de dagene, enn å dra det ut og lese parallellt med diverse andre greier i ett par uker. Nei, jeg er for stormlesing av RJ bøker. :) KoD kommer vel ut på en tirsdag? Har lesedag på onsdager, jeg, så jeg vet hva jeg skal lese den dagen.
Skal du forhåndsbestille? (gå gjerne via linken på forsiden vår :))
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Nei, tenker jeg stikker ned etter forelesningene tirsdag og kjøper den på ark eller noe slikt. Må jo planlegge litt... Må for eksempel huske å kjøpe inn mat for to-tre dager på mandag... Men gidder ikke forhåndsbestille... Da må jeg sikkert hente den på posten. Har så liten postkasse... Greiere bare å dra ned å kjøpe den tror jeg. Eller er det stor prisforskjell kanskje?
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Hehe ja dere har kanksje rett, lesinga gjør skolen vanskeligere, men skolen gjør at jeg må stå opp tidlig og jeg er en kvelds/natt leser men pga skolen blir jeg altfor trøtt :?
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jepp. Derfor må man lese så mye som mulig når man er i gang slik at man får færrest mulig slike "dagen derpå"- dager med bare to timer søvn natta i forveien. :wink:
fei
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 27
Joined: Mon Sep 05, 2005 18:01
Location: Oslo

Post by fei »

Hehe. Ble sittende å lese til 2:30 i natt,. Var relativt trøtt da vesla våknet kl 5 for å spise, men det var vel verdt det. Er ca 450 sider ut i boken nå og stor koser meg. Det eneste problemet som jeg har og som jeg har med de fleste bøker hvor handlingen går over flere "plan"(i mangel på et bedre ord) er at jeg foretrekker den ene historien fremfor den andre, jeg vil heller høre historien til Rand enn til Perrin og Egwene. :lol:
Post Reply