Das Jahr der Wölfe
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Guest
Das Jahr der Wölfe
Akkurat nå leser jeg den tyske ungdomsromanen "Das Jahr der Wölfe" mye på grunn av at jeg må det men det er ingen dårlig bok. Boka handler om en tysk som blir fordrevet på mot slutten av andre verdenskrig, mer vet jeg ikke da jeg ikke har lest så veldig mye...
Er det kanskje noen av dere andre som leser bøker på andre fremmedspråk enn engelsk?
Er det kanskje noen av dere andre som leser bøker på andre fremmedspråk enn engelsk?
Lest et par tyske bøker jeg også; har tysk b-språk på skolen... Der har vi lest Die Flucht og Kein Schnapz für Tamara. Lærer veldig mye av å lese fremmedspråklige bøker, beste måten å lære språk på syntes jeg.
Har Artimus Fowl på tysk her hjemme nå, men tror ikke tysken min er helt klar for den enda.
PS! Registrer deg gjerne som medlem
Har Artimus Fowl på tysk her hjemme nå, men tror ikke tysken min er helt klar for den enda.
PS! Registrer deg gjerne som medlem
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
mye mulig det, men at det er et genialt språk, kan jeg ikke si jeg er enig i.
hvordan kan et språk der hver minste lille detalj er regelbundet, og man gir fullstendig faen i alt som heter flyt og harmoni være genialt?
tysk er blant de siste språkene jeg ville ha lært meg hvis jeg skulle velge. dessverre var jeg ung og dum i åttende klasse..
hvordan kan et språk der hver minste lille detalj er regelbundet, og man gir fullstendig faen i alt som heter flyt og harmoni være genialt?
tysk er blant de siste språkene jeg ville ha lært meg hvis jeg skulle velge. dessverre var jeg ung og dum i åttende klasse..
Mulig det gjør meg til en enda kjedeligere person, men personlig syntes jeg alle reglene i tysk gjør språket bedre. Som tysklæreren vår alltid sier: Stakkars de som prøver å lære norsk, hvor vi ikke har faste regler i det hele tatt...Stine wrote:mye mulig det, men at det er et genialt språk, kan jeg ikke si jeg er enig i.
kanskje litt sent ute, men
jeg liker faktisk tysk...ikke fordi det er spesielt vakkert, men det er jo gøy å snakke et fremmedspråk som ikke er engelsk.
har kun lest tre tyske bøker i mitt liv, og jeg ble mye bedre i tysk etter at jeg hadde lest dem. Planen er å lese flere når jeg får tak i noen (bibliotekene i byen er for tiden stengt).
dessuten er tysk (grammatikken) et bra grunnlag for å lære andre språk

jeg liker faktisk tysk...ikke fordi det er spesielt vakkert, men det er jo gøy å snakke et fremmedspråk som ikke er engelsk.
har kun lest tre tyske bøker i mitt liv, og jeg ble mye bedre i tysk etter at jeg hadde lest dem. Planen er å lese flere når jeg får tak i noen (bibliotekene i byen er for tiden stengt).
dessuten er tysk (grammatikken) et bra grunnlag for å lære andre språk
"It is not true that we have only one life to live;
if we can read, we can live as many more lives
and as many kinds of lives as we wish."
-S.I. Hayakawa-
if we can read, we can live as many more lives
and as many kinds of lives as we wish."
-S.I. Hayakawa-