Melodi Grand Prix

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Melodi Grand Prix

Post by Siri Sedai »

Noen som ser på dette?

Syntes det var mye greit å se på i går. Unntatt den norske. Den var fæl men gikk heldigvis ikke videre.

Det var bare tragisk at Eirikur røk ut. Han var jo bare.....nam ...nam :oops:
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Syns ikke MGP er noe, nei... Liker aldri sangene.
. . .
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

MGP er så innihelvetes tragisk. Burde vært forbudt.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Har vel aldri vært den helt store fanen, men skal ikke legge skjul på at jeg prøver å se på de svenske programma der de går igjennom alle låtene m/videoer.. Dæng så my rart. Han fra Hviterussland har de mest jævlighvite tenna ever. Og enda en låt fra øst hadde en middelaldra mann som bare hevet armene mot himmelen og skreik ut følelsene sine... HAHAHAHAHA... Moro! Nesten som å se på de innledende rundene av idol
Manbearpig
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Egentlig synd dere synes det er ræva. Det stemmer . Det var virkelig ræva noen år, men nå besynner det å bli bedre. Det er ganske mange innslag jeg synes er fine.
og det er et flott show,
men men... dere har vel bedre ting å foreta dere på en lørdag kveld :wink:
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

I år var heile greia ræva, utanom opninga, den rocka! :D
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Hun som vant så ut som en mann. Eller så var det en mann som hørtes ut som en dame...
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Det blir jo helt feil å klage over at MGP er dårlig, er det ikke det som er hele poenget da? Hvis det ikke hadde vært så forbannet harry, hadde det jo ikke vært noe gøy.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Hvorfor! Hvorfor er alle MGP-sangene så stygge? Jeg ser på MGP KUN for å le av alle de dårlige innslagene. Det som overrasker meg er at mange andre artister klarer å lage bra sanger, hvorfor klarer ikke MGP-artistene det? Ukrainas sang var det like før jeg gråt over, og de ble nummer 2!
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Dovienya »

70% av sangene er jo helt like, og de resterende 30% er som regel utrolig rare. Pluss at 50% av artistene ikke eier stemme i det hele tatt.

Nei, MGP... *slår av TVen*
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Stine wrote:Hun som vant så ut som en mann. Eller så var det en mann som hørtes ut som en dame...
Jeg tror det var en dame. TROR.

Enig med deg Akira. Det burde finnes en lov som forbyr sonne ting.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Sorry Folkens!
Jeg er GP fan, kanskje d har noe med at jeg er noen :shock: år eldre!!

Da jeg var på deres alder var GP stort sett det nermeste vi kom popmusikk på statskanalen(andre kanaler fantes ikke). Da va GP stort.

Vel liker jeg litt mer heavy musikk, men synes absolutt det begynner å hjelpe nå, og jeg tåler å høre noe annet når det er så flott pakka inn.
Av de 24 innslagen var det 7-8 jeg kunne tenke meg å ha på "joggelista" ( hvertfall for en liten stund)+ Island som desverre røyk ut tidligere.

Så MYnaeve.... kun 8 ga jeg 0 poeng, blant de Dame Edna, men tror en del stemte på den på kødd.

Resten var midt i haugen, men tåler å høre de en gang i dette showet.

Serbias innslag var utrolig sterkt da, hvis du ikke ble grepet av den måtte du være meget negativt innstilt. Vel likna ho på Alijandro Fuentes, men ho kunne synge, og opptredenen var genialt lagt opp.

Forfilmen til Lordi var utrolig kul da. Genial.
Pauseinnslaget Apocalyptica var også bra. Jeg så dem på Wacken tror det var i 2004. Likte det da og kjøpte med meg ei CD. Må innrømme at den har jeg ikke spilt moe særlig. Mener å huske den er kun cello uten trommer og orkester, og det blir litt tamt.

Dårlige stemmer!
Erlig talt Doveniya, det var mange vokalister av topp klasse.
Foruten "Ali", bluesdama fra Ungaren, Operadivaen (var det slovenia?), Moldova (min favoritt), den Bjørk inspirerte, Bulgaria, og sikkert flere, og resten med unntak av Hviterussland, gjore sikkert en hederlig innsats.

Så jeg er godt fornøyd med TV lørdagen... så det så :wink:
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Tenkte jeg skulle la Dagbladets anmelder komme med mitt inlegg. Dette er om vinneren, Serbia.
Helvete kan være så mangt, men vi snakker om et sted med evig pine. Hvis du våkner opp og hører denne patosballaden på repeat, kan du være sikker på at du er der. Helvete er ikke noe hyggelig sted.
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Denne journalisten må ha hatt det greit her i verden.....

......Den svenske på repeat derimot......
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg liker MGP. Greit nok, dette gjør jeg hovedsaklig fordi det er morsomt å sitte sammen med gode venner og gjøre narr av alle de håpløse innslagene, men jeg liker det like fullt. Dessuten var det en god del helt greie låter. Ingenting jeg ville brukt penger på, eller engang hørt på i en annen setting, men like fullt gode låter.

Og når forhåndsfavoritten min for en gangs skyld vinner, da er jeg litt glad. Selv om det hadde vært morsomt om Hviterussland vant; det hadde vært noe å se om Lukasjenko-regimet hadde tålt den økonomiske smellen en MGP-finale innebærer. ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply