Kan gi deg noen tips.
HTMLdog har bra innføring i HTML og også CSS så vidt jeg vet. Når man har lært seg det greit, kan man begynne å lage websider
Men, man får ofte behov for å «låne» litt ideér og teknikker fra andre.
A List Apart er et perfekt sted for dette. Jeg ville sjekket ut
The ALA Primer: A Guide for New Readers og
del 2. De artiklene som kanskje er mest interessant der er «Suckerfish Dropdowns» – Menyer og «In Search of the Holy Grail» – layout med 3 kolonner. Suckerfish Dropdowns er det jeg brukte som basis for menyen på hovedsiden
Når det gjelder hosting, har jeg erfaring med
A Small Orange i USA,
Domeneshop +
Webhuset i Norge. ASO bruker vi her på sida, og er godt fornøyd. Det er billig, supporten er god og rask, og vi har hatt oppetid på 99,727 % i år (for November ligger det på 99.974 %). Domeneshop anbefaler jeg ikke, sliter med å få opp en database fra et annet webhotell der, og supporten er treg og foreløpig ikke behjelpelig. Man merker og at de holder mest på med domener, da de f.eks. ikke har phpMyAdmin installert – et verktøy for å administrere databaser. Webhuset er derimot bra, har ikke testen supporten, men de har raske servere ihvertfall, noe stiv pris.
Hvis jeg skullle valgt hosting for Tidshjulet.net idag derimot, ville jeg sjekket ut
Subsys. De holder til i Norge og tilbyr ca. det samme som ASO. Regner med at supporten kanskje vil være dårligere, da det er ganske store lønnskostnader med det i Norge, og de har antageligvis ikke like mange klienter.