Er The Wheel of Time noe jeg burde lese?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Taraisilwèn
- Hengiven

- Posts: 122
- Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
- Location: Stavanger
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

- Posts: 1659
- Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
- Location: Tellus
Jeg holder jo på med NR5, den er veldig politisk, noe som har sine opp, og ned deler....
Matt begynner jo å bli vannvitig arti å lese om...
Har mye å glede meg til...
Det var et spørsmål som har fått mye oppmerksomhet dette hær
Dette er jo en serie alle å enhver burde lese
Matt begynner jo å bli vannvitig arti å lese om...
Spoiler
Han ble forsåvitt nettopp tatt på senge med en Maidens, som er ti år eldre
Lykken hans er på vei til stjernene
Det var et spørsmål som har fått mye oppmerksomhet dette hær
Dette er jo en serie alle å enhver burde lese
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Selv la jeg ikke merke til at de senere bøkene er "dårligere" enn de første før jeg begynte å lese sånne sider som det her, hvor alle klaga og sutra over hvor dårlig WoT var. (Thanks for nothing!)
Og ordet "dårligere" er egentlig feil - de er ikke så mye verre, de er bare annerledes. Mer "To be continued"-føljetonger, heller enn avsluttende episoder, for å bruke TV-parallelen. De er ikke like bra, men de er ikke dårlige for det.
Og ordet "dårligere" er egentlig feil - de er ikke så mye verre, de er bare annerledes. Mer "To be continued"-føljetonger, heller enn avsluttende episoder, for å bruke TV-parallelen. De er ikke like bra, men de er ikke dårlige for det.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Umiddelbart etter å ha lest CoT, syntes jeg det var noe rart: Det virka som om jeg aldri kom forbi innledninga. Etter å ha lest KoD ble dette imidlertid mer forståelig: CoT er innledninga til KoD, som igjen er innledninga til MoL. Uansett, CoT blir mye bedre hvis du ser den i sammenheng med KoD...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Siri Sedai
- Den Eldste

- Posts: 509
- Joined: Sat May 27, 2006 15:08
- Location: Vennesla
Lånte de første par bøkene på biblioteket, men det ble noe dill!!... så gikk innom fler bokhandlere for å få dem til å gi meg et tilbud på alle 10.... det funka!!!
Dette var like etter jul, og nå har jeg nettopp lest ut nr 10..leste nesten noe daglig, og endel sene kvelder ( tidlig morgen !!!) ble det.
Har kost meg, og det er brenne meg rart å ikke å ha mer å lese på. Tror ikke jeg vil prøve meg på Engelsk!
Dette var like etter jul, og nå har jeg nettopp lest ut nr 10..leste nesten noe daglig, og endel sene kvelder ( tidlig morgen !!!) ble det.
Har kost meg, og det er brenne meg rart å ikke å ha mer å lese på. Tror ikke jeg vil prøve meg på Engelsk!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Hvorfor ikke? WoT er kjempebra på norsk, men enda bedre Engelsk, etter min mening. Jordan skriver ikke med et vanskelig språk, så enhver skulle ikke noen problemer med å lese bøkene. Bare prøv!Siri Sedai wrote:
Har kost meg, og det er brenne meg rart å ikke å ha mer å lese på. Tror ikke jeg vil prøve meg på Engelsk!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov



