Er The Wheel of Time noe jeg burde lese?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Mm... du har absolutt noen høydepunkt forran deg... Heldig du... :)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

fei wrote:Har lest de første 250 sidene av bok 5. Utrolig men sant, den er bedre en bok 4. Nå er forventningene mine til bok 6 SKYHØYE.
MISUNNELIG!!!!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Er i bok 6 jeg også. Komt ca til midten av boka og nå har det sagt stopp. Ikke det at boka ikke er bra, jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke leser, men skyldes vel den ikke-lese-perioden.
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

skulle ønske jeg hadde hukommelse som en gullfisk, og blitt like overraska hver gang jeg leser bøkene!!!! :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
DucKfish
Asha’man
Asha’man
Posts: 289
Joined: Sat Oct 29, 2005 17:11

Post by DucKfish »

He he ja d hadde vært godt d...(hadde vell kanskje hatt sine ulemper men...)

Jeg har mye å glede meg til enda... leser bok nr.8 nå... :D
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Jeg holder jo på med NR5, den er veldig politisk, noe som har sine opp, og ned deler....
Matt begynner jo å bli vannvitig arti å lese om...
Spoiler
Han ble forsåvitt nettopp tatt på senge med en Maidens, som er ti år eldre :lol: Lykken hans er på vei til stjernene :roll:
Har mye å glede meg til...
Det var et spørsmål som har fått mye oppmerksomhet dette hær :D
Dette er jo en serie alle å enhver burde lese :wink:
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
fei
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 27
Joined: Mon Sep 05, 2005 18:01
Location: Oslo

Post by fei »

Tenkte jeg skulle blåse litt liv i dette gamle topicet. Har nå kommet til bok 7 og er kjempe spent, avslutningen i bok 6 var .. vel hmmm i mangel på bedre ord.. cool! .

Ser at flere ikke syns at bok 7,8,9,10 er i stil til de første 6. Håper jeg ikke blir skuffet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Selv la jeg ikke merke til at de senere bøkene er "dårligere" enn de første før jeg begynte å lese sånne sider som det her, hvor alle klaga og sutra over hvor dårlig WoT var. (Thanks for nothing!)

Og ordet "dårligere" er egentlig feil - de er ikke så mye verre, de er bare annerledes. Mer "To be continued"-føljetonger, heller enn avsluttende episoder, for å bruke TV-parallelen. De er ikke like bra, men de er ikke dårlige for det.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Katten
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 64
Joined: Wed Jan 18, 2006 18:21
Location: Lier

Post by Katten »

Jeg synes ikke de senere bøkene er dårligere, de er heller, som Terje sa, anderledes, men jeg liker de ganske godt, jeg.
finduz
Centurion
Centurion
Posts: 58
Joined: Fri Jan 06, 2006 20:08

Post by finduz »

Eneste boken som kanskje ikke var så sinnsykt bra som de andre var nr. 10 (aCoT)
Katten
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 64
Joined: Wed Jan 18, 2006 18:21
Location: Lier

Post by Katten »

Det er jeg enig i, men jeg likte CoT ganske godt også
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Umiddelbart etter å ha lest CoT, syntes jeg det var noe rart: Det virka som om jeg aldri kom forbi innledninga. Etter å ha lest KoD ble dette imidlertid mer forståelig: CoT er innledninga til KoD, som igjen er innledninga til MoL. Uansett, CoT blir mye bedre hvis du ser den i sammenheng med KoD...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Lånte de første par bøkene på biblioteket, men det ble noe dill!!... så gikk innom fler bokhandlere for å få dem til å gi meg et tilbud på alle 10.... det funka!!! :)

Dette var like etter jul, og nå har jeg nettopp lest ut nr 10..leste nesten noe daglig, og endel sene kvelder ( tidlig morgen !!!) ble det.

Har kost meg, og det er brenne meg rart å ikke å ha mer å lese på. Tror ikke jeg vil prøve meg på Engelsk!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Siri Sedai wrote:
Har kost meg, og det er brenne meg rart å ikke å ha mer å lese på. Tror ikke jeg vil prøve meg på Engelsk!
Hvorfor ikke? WoT er kjempebra på norsk, men enda bedre Engelsk, etter min mening. Jordan skriver ikke med et vanskelig språk, så enhver skulle ikke noen problemer med å lese bøkene. Bare prøv!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Faile wrote:skulle ønske jeg hadde hukommelse som en gullfisk, og blitt like overraska hver gang jeg leser bøkene!!!! :P
Ikke for å være festbrems, men det er faktisk bevist at gullfisk har langtidshukommelse.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Post Reply