Minst likte karakter?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Daughter of the Nine Moon
- Mørkefrende

Jeg liker ikke the Whitecloaks, de er jævla irriterende, men Elaida er verre, hun er jo en f******* usurper av Amyrlin Seat. Hver gang jeg leser om henne så forbanner jeg det hersens kvinnfolket. Generelt sett er darkfriends en rimelig stor torn i øyet. Også var det Logain og han andre som leder Asha'man for Rand. Pokkers intrigemakere. Hvorfor kan ikke Rand bare ta styringen selv og knuse alle motstandere og fiender? Han er jaggu meg mektig nok til den oppgaven. Også var det Seanchan da, hvilken rett har vel de til å komme å drive på som de gjør. Arrgh. Jaja, da har ihvertfall jeg fått gi uttrykk for mine meninger. 
Mazrim TaimAkira wrote:Også var det Logain og han andre som leder Asha'man for Rand. Pokkers intrigemakere.
nei, er ikke noe glad i ham jeg heller...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Lurer på om Jordan mener han har lykkes når de fleste ser ut til å mislike "skurkene" hans. Det er jo gøy dersom han ville ha en svart-hvitt verden (noe jeg har grunn til å tro at han ville - jf. bloggen hans, f.eks.), men hvis han ville skape mer troverdige og tredimensjonale karakterer blir jo problemet umiddelbart større...
Han kan da ikke gjøre alt selv! Hørt om arbeidsdeling og delegering noen gang? Det er disse konseptene som gjør at verden fungerer sånn den gjør.Akira wrote:Hvorfor kan ikke Rand bare ta styringen selv og knuse alle motstandere og fiender? Han er jaggu meg mektig nok til den oppgaven.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Ja selvfølgelig har jeg det, men det var mer et uttrykk for oppgitthet.Terje wrote:Han kan da ikke gjøre alt selv! Hørt om arbeidsdeling og delegering noen gang? Det er disse konseptene som gjør at verden fungerer sånn den gjør.Akira wrote:Hvorfor kan ikke Rand bare ta styringen selv og knuse alle motstandere og fiender? Han er jaggu meg mektig nok til den oppgaven.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Ach, tror jeg glemte en tongue-in-cheeck-smiley i den posten der, Akira. Kan ha endra litt "tone" på grunn av det.
(Ja, damer er rare vesner, jeg vet det.
)
Faile er jo en av de bedre - en uavhengig dame som ikke er redd for noe og som oppfører seg så logisk som en kan forvente. Tror de som misliker henne bare gjør det fordi de er misunnelige på henne fordi hun kapra Perrin...Faile wrote:Faile er snill, alle hater Faile... litt omvendt, men også tredimensjonelt
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Ja, men da så, men jeg ble ikke fornærma altså.Terje wrote:Ach, tror jeg glemte en tongue-in-cheeck-smiley i den posten der, Akira. Kan ha endra litt "tone" på grunn av det.
Jeg må si jeg liker Faile veldig godt ja. Hun er liksom ikke så ekstrem som enkelte andre kvinnelige personligheter i bøkene.Terje wrote:Faile er jo en av de bedre - en uavhengig dame som ikke er redd for noe og som oppfører seg så logisk som en kan forvente. Tror de som misliker henne bare gjør det fordi de er misunnelige på henne fordi hun kapra Perrin...Faile wrote:Faile er snill, alle hater Faile... litt omvendt, men også tredimensjonelt(Ja, damer er rare vesner, jeg vet det.
)
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Jeg likte henne veldig godt i første halvdel av serien, helt til - og litt forbi - giftemålet. Men etter det ble alt bare "oh, Perrin, ikke se på den kvinna, ikke gjør ditt, gjør datt, ull dått, etc etc..." Og så var jo shaido-plottet litt for langt. Spesielt når de bare skulle henrette Rolan på den måten! Det var TÅPELIG! TÅPELIG sier jeg dere! TÅPELIG!
(Likte Rolan, i tilfelle noen lurte...)
Urban tilværelse
først av alt: jeg er sykt sjalu! bare sånn det er... en av to grunner til navnet jeg har *le*Akira wrote:Jeg må si jeg liker Faile veldig godt ja. Hun er liksom ikke så ekstrem som enkelte andre kvinnelige personligheter i bøkene.Terje wrote:Faile er jo en av de bedre - en uavhengig dame som ikke er redd for noe og som oppfører seg så logisk som en kan forvente. Tror de som misliker henne bare gjør det fordi de er misunnelige på henne fordi hun kapra Perrin...Faile wrote:Faile er snill, alle hater Faile... litt omvendt, men også tredimensjonelt(Ja, damer er rare vesner, jeg vet det.
)
og hun er ekstrem.
og det virker som alle, på de engelske sidene jeg har vært på vel og merke, hater henne
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
hater elaida, hun kan sammenlignes med en hvitekappe som kan lede kraften, hun oppfører seg i allefall sånn 
Grunn 1 til at de ligner:Elaida vil ha bort flesteparten som kan lede kraften, mens hvitekappene vil ha bort alle.
Grunn 2:Ingen av dem støtter Rand.
Grunn 1 til at de ligner:Elaida vil ha bort flesteparten som kan lede kraften, mens hvitekappene vil ha bort alle.
Grunn 2:Ingen av dem støtter Rand.
Last edited by Eirik on Sat Jan 28, 2006 10:18, edited 1 time in total.