Sommeren

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Terje wrote:Skatt på ei lønn på bare 24-25 000? Blir ikke det 50-200 kroner i skatt eller noe? :?

Eller har du blåst frikortet ditt på jobber i semesterene? :?

Jobber 3. hver helg i semesteret, og som sagt så rekner jeg med at det blir mer enn 24 000 i sommer også. Har seg med det. Ekstravakter, dobbeltvakter etc....

Og sånn i og for seg så trenger man ikke betale skatt før man passerer åtteogtyvetusen eller noe i den duren nå, de har hevet frikortgrensa noe. Men jeg går jo over uansett, da...
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Har pleid A jobbe syv uker, 5 dager i uka, 7,5 time. Med en timelOnn pA 128. Blir det cirka 34 000. Pluss overtid (nAr jeg studerte jobbet jeg mest mulig, sA rundt 10 000 i overtid har vErt vanlig.). Minus skatt :)
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Oi, penger har jeg ikke tenkt så mye på. Jeg arbeider like mye for å ha noe å gjøre. Selv om man kunne tenkt seg det av og til så kan man ikke lese hele dagen. Men penger er da en fin ting likevel,
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Sauegjeteren wrote:Selv om man kunne tenkt seg det av og til så kan man ikke lese hele dagen.
Såklart man kan. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg tåler ikke det hver dag. Bare annenhver :?
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg har vært skikkelig dårlig til å lese i det siste, mangler inspirasjon, eller ei skikkelig god bok for å få meg sugen igjen.
aviendha
Hengiven
Hengiven

Post by aviendha »

jeg leser når jeg kan, litt om kvelden hver dag. i går kveld leste jeg til ca. kl. 4 :shock: fikk ikke sove, og så våkna jeg i 9 tiden helt lys våken :shock: *litt trøtt nå* :P
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Kjetil wrote:Jeg har vært skikkelig dårlig til å lese i det siste, mangler inspirasjon, eller ei skikkelig god bok for å få meg sugen igjen.
Les Riftkrigen av Raymond E. Feist. Veldig bra serie
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

FAr sjekke den ut neste gang jeg er innom en bokhandel. Hva heter den pA engelsk?
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Til de av dere som vil ha sommerjobb kan jeg bare opplyse om at man får bestilt frikort på www.skatteetaten.no Og man kan faktisk tjene 29997 kr. Tror det var det, selv om jeg ikke husker helt nå. Men regner også med at dette er unødvendige opplysninger, siden alle her er reale arbeidsfolk.

Ok, mulig det var en smule ironi der.
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Da er tråden splittet, vennligst fortsett diskusjon rundt sommerplaner og evt sommerjobber. Men noe nærmere personlig økonomi og studentaffærer omtales helst i tråden for Studentliv og skole.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Idag snødde det i Kristiansand igjen. Kommer sommeren snart? Jeg trenger sol og skyfri himmel snarest, eller så kommer jeg til å bli vanskelig å ha med og gjøre de neste ukene.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Kjetil wrote:Idag snødde det i Kristiansand igjen. Kommer sommeren snart? Jeg trenger sol og skyfri himmel snarest, eller så kommer jeg til å bli vanskelig å ha med og gjøre de neste ukene.
skal nok mer til enn sol og skyfri himmel for at du skal bli lett å ha med å gjøre :P

snør i kongsberg og :( er lei av snø... vil bade i lågen. normal har jeg alltid bada før første april, men iår ligger isen ennå.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

snør i kongsberg og er lei av snø... vil bade i lågen. normal har jeg alltid bada før første april, men iår ligger isen ennå.

K-k-k-k-kaldt.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

HAHA, her i bodø har det knapt værdt snø, og ikke har det værdt noe spessielt kaldt heller.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Post Reply