Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Kjetil wrote:Alle som velger realfag vel. :)

mao, alle som ikke er sosialister.
Idealister, heter det. Eller immaterialister. Ikke alle som bryr seg mer om penger enn trivsel, vet du. Selv om det kan argumenteres for at det andre følges av det første. :P
Og det er klart man kan godt ha det litt trangt når man er student, men jeg skal love deg, kjetil, siste måneden før sommerferien, eller desember måned... *riste på hodet*
Desember er ikke ille; jeg kjenner veldig få som har hatt eksamen etter 15 desember, og selv har jeg som regel eksamen lenge før den tid. Så desember blir som regel som en vanlig måned. (Selvsagt med unntak av at en helst skal bruke noen tusen på julegaver... :roll: )

Juni er dog en helt annen sak...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hvordan kan du forsvare å kalle sosialister idealister? Kapitalister kan være like mye ideallister, bare måten å oppnå idealet er forskjellig.

Selv om du er på høyresiden betyr det heller ikke at du er materalistisk, selv om det ofte er tilfellet.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Han tenkte antakeleg "ideal = abstrakt konsept" og "penger = materialistisk konsept", men du har såklart rett, kapitalistar kan vere (og er ofte) naive idealistar dei som alle andre.
Kjetil wrote:Jeg synes dere har et luksusproblem, når dere påstår at dere lever under fattigdomsgrensa, fordi dere såvidt får råd til en ny laptop. Da er du ikke fattig.
Det er ikkje me som set fattigdomsgrensa, så om me er fattige eller ikkje er ikkje noko me påstår, det er noko me enten er per definisjon eller ikkje er... så vidt eg har skjønt det er eg såvidt over pga sommerjobben, men det er ei stund sidan eg sjekka, så eg kan hugse feil.

Men eg klagar ikkje, eg, eg har råd til det eg vil bruke penger på, så eg reknar meg ikkje som fattig same kva staten seier. Stort sett har eg råd, i alle fall, om eg utviser eit rasjonelt måtehald. Pengeforbruket mitt er omtrent som det Terje skisserte, bortsett frå at 3-5000 i semesteret på pensumbøker kanskje er litt optimistisk, vil heller sei 4-6000. :P

Men ellers har eg pengeforbruk som det Terje tydelegvis har - bytt ut "aviser" med "teikneseriar", rett nok, men utover det. Har minimalt sosialt liv, og kjøper sjeldan filmar og aldri musikk, så med unntak av ein halvsjeldan kinotur er teikneseriar mitt einaste faste forbruk utover livsnødvendigheitar. Og så forsøker eg reise heim til foreldrene mine ein til to gonger i månaden, og det kostar meg 400 spenn kvar gong - tener rett nok litt av det inn igjen på gratis mat i to-tre dagar.

Så det går fint opp, men det er berre fordi eg har eit heller lågt forbruk av penger på fritidsartiklar. :lol: Kva desember angår så går julegåveutgiftene opp fordi semesteret vanlegvis sluttar tidleg nok til at eg sparer mykje inn på å snylte matvarer hjå foreldrene mine i store deler av månaden. :P
Terje wrote:
Kjetil wrote:Sånn som jeg ser det, skal det jo være litt trangt økonomisk og være student. Penger får du når du blir ferdig. Er jo derfor du studerer :)
Hahahaha! Det er det morsomste jeg har hørt! Hvem er det vel som utdanner seg til noe en kan tjene penger på? :lol:
Raringene borte på juridisk fakultet. Og det kan ein sjå på fakultetet. Hadde forelesninger der borte i fjor, og bygningane er søtti år nyare enn dei me brukar på HF. :lol:
Last edited by Loki on Mon Apr 03, 2006 20:34, edited 1 time in total.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

eller så kan man gjøre som jeg (hvis jeg kommer inn): utdanne seg til komplett arbeidsløshet. :P
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Trodde du bodde i trondheim jeg Loki? Dere har da vel ikke juss der? (Ødelandet... :P )

Og hva angår desember... Med eksamen like over jul drøyer jeg semesteret ganske langt, og er bare hjemme litt i underkant av ei uke for å feire jul før jeg drar tilbake for å lese. Med julegavene og reisen hjem blir desember noget trang for min del.

Og kjetil, Trondheim er en fin by for en kar som deg tror jeg. Mye liv på samfunnet og i byen generelt. Lett å bruke penger på øl. Tror du vil trives godt blant trøndere, dde og åge.
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote:Trodde du bodde i trondheim jeg Loki? Dere har da vel ikke juss der? (Ødelandet... :P )
Trondheim? Eg? XD Aldri vore så langt nord ein gong. Nei, eg kjem frå Sogn, eg, og studerar i Bergen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Bregen er en fin plass bodde der i 2 år før eg flytta til stavanger...i Bergen regner det hvertfall nedover..
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Loki wrote:
Ceres wrote:Trodde du bodde i trondheim jeg Loki? Dere har da vel ikke juss der? (Ødelandet... :P )
Trondheim? Eg? XD Aldri vore så langt nord ein gong. Nei, eg kjem frå Sogn, eg, og studerar i Bergen.
Huffda, har visst missforstått noe! Og det har jeg trodd i nesten et år nå! haha... Vel vel, jeg har vært innom og lest på sida di nå, Loki... Gladi å skrive, er du?
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg også sikker på at Loki bodde i Trondheim. Må bli dyrt å reise så langt til deg og Terjes hemmelige klubb når du bor i bergen?

Og Ceres, jeg er sikker på at jeg kommer til å like meg, selv om jeg ikke har noe særlig forhold til Åge eller DDE. Har funnet ut at 30 000 av Trondheims befolkning på 120 000 er studenter, og stort sett fra andre deler av landet enn trøndelag. Så jeg slipper unna trønderne :)
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Det stemmer det, men det betyr ikke at man slipper unna åge og dde. Desverre. Eller den merkelige flytende substansen som har det med å dukke opp i tide og utide...
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Nei, men slipper ikke helt unna Åge og DDE i Kristiansand heller, så det får så være.

Snakker du om karsk eller? For det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke er glad i.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Karsk er en måte å drikke det på... Har vært borti så mangt... Men det er ikke et særlig egnet tema for diskusjon her tror jeg.

BTW: velkommen til forumet Princess. Dersom du vil inn på ett av lagene på wot-robinson så send meg et vink!
Urban tilværelse
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

takk takk..alltid hygelig å bli ønskt velkommen...
lurer egentlig på hva den ekspedisjons-tingen er litt...kan noen forklare?, så kansje jeg gir et lite vink..
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Har prøvd å drikke litt karsk for noen år siden. Smaker jo ikke godt uansett hvordan du blander det, og det er tross alt ikke så mange forskjellige måter å gjøre det på.
Da lager jeg heller noe ordentlig å drikke :)
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vel - begynte som en liten spøk, Faile som satte det igang. Hun tok personer fra wot og sendte dem på en robinson-ekspidisjon ala tv3s konsept, og så ellimineres de en etter en. Nå er det semifinale, og de seks gjenværende deltakerne skal halvveres, det vil si - kun tre kan komme til finalen. To stk har fripass, og det er en ledig spot. Hver av de fire gjenværende deltakerne har fått et lag av forumets medlemmer, og en rebus som må løses. Det laget av medlemmer (her kan du bli med) som først løser rebusen får sendt sin deltaker til finalen.

Ganske artig. Kunne ønske jeg fikk løse rebusen også, men det er jo litt dumt i og med at jeg skrev den...
Urban tilværelse
Post Reply