Eivind wrote:Hvis du skal lese noe i mellom wot bøkene vil jeg absolutt anbefale lettere litteratur. Animal Farm og 1984 av George Orwell er bra, de leste nemlig jeg samtidig som wot. High Fidelity av Nick Hornby er også å anbefale.
Ja, Animal Farm er bra. Leste den for et par år siden. Veldig politisk viktig egentlig med tanke på at grisene representerer mange kjente statsoverhoder og historiske hendelser, som f.eks: SPOILER: Lenin, Stalin, franske revolusjon, Napoleon osv. Veldig samfunnskritisk samtidig som den er god underholdning.
Eivind wrote:High Fidelity av Nick Hornby er også å anbefale.
I alle fall om ein er musikkengasjert - eg likte den ikkje særleg, antakeleg fordi eg knapt hadde høyrt om ein femtiendedel av artistene og låtene som blei nemnd.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Jeg synes også nick hornyby er bra, men High fidelity er ikke best. Likte mye bedre Gutter er gutter og den med ho som villle skille seg fra mannen. Husker ikke navnet.
Men Paulo Coelho er da også kjempe brae bøker! Veronika vil dø, ved elven Piedra satt jeg og gråt og 11 minutter er utrolige historier, skjønner ikke at det går ann å skrive sånn.
Tilslutt vil jeg absolutt anbefale "PS I love You" denne boka er den mest rørende og romantiske boka om død jeg har lest!
Har dessverre bare lest den boka av Nick Hornby, men jeg har hatt lyst til å lese flere en stund nå. Må bare komme meg igjennom Holy Blood, Holy Grail og The Da Vinci Code først. Får ta meg en tur innom amazon før jeg drar på sørlandet
Det er det som en så bra. BOka rører deg langt inni hjerterota! det er en bestselger i uk og irland(sikkert mange andre land også). og hvis du ikke har lyst til å grine fra start til slutt(det tar på...) så prøv "over the rainbow" av cecilia ahern. samme forfatter, men ikke så trist bok!
så faktisk ps i love you på norli i dag. ble nesten litt skremt av den sukkersøte rosa forsiden. så ikke heeelt ut som noe jeg ville lest med mindre jeg kjedet meg skikkelig.
Stine: Ja, boka har kjempeteit framside, lyseblå og rosa med et brev tror jeg... Hadde aldri gidda lest den hvis jeg ikke fikk den i presang. Starta å bla litt i den for gøy, og vips var jeg hekta.
trollok wrote:Ceres: Du har ikke peiling på gode bøker
Stine: Ja, boka har kjempeteit framside, lyseblå og rosa med et brev tror jeg... Hadde aldri gidda lest den hvis jeg ikke fikk den i presang. Starta å bla litt i den for gøy, og vips var jeg hekta.
Altså... Hvem av oss er det som ikke har lest Wheel of Time ferdig enda, enda hun har hatt seks år å gjøre det på?
Bare fordi jeg også liker Jan Guillou og en del ikke-fantasy betyr ikke at jeg er fritt villt!
trollok wrote:Ceres: Du har ikke peiling på gode bøker
Altså... Hvem av oss er det som ikke har lest Wheel of Time ferdig enda, enda hun har hatt seks år å gjøre det på?
Bare fordi jeg også liker Jan Guillou og en del ikke-fantasy betyr ikke at jeg er fritt villt!
Er du ikke fritt vilt???? altså hvilke ikke fantsy bøker snakker vi om her? alistair maclean eller???