Hadde ikke vært så dumt, det. Det er jo tross alt spennende å lese, når jeg satte meg inn i handlingen, var det så vidt jeg kunne slutte å lese. Kanskje vi kunne blitt millionærer på detSauegjeteren wrote:OI. Det er mye det. Kunne nesten gitt ut bok vi, hadde det ikke vært for at vi skriver så forskjellig.
Den Store Jakten – OOC-tråd
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

. . .
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Faile, Sau og Moiraine: Jeg hadde egentlig planlagt å skrive en post i kveld, men jeg fant ut at jeg er fullstandig avhengig av at dere ser å få gjort noe snart, dersom Moiraines karakter skal møte Akka og Vladra før Tharj og Aisa tar dem igjen.
Så hvis dere har tenkt til å beskrive noe morsomt/spennende/relevant/irrelevant/karakterinteragerende før mine karakterer tar dere igjen, må dere se til å få ræven i gir, for jeg gidder snart ikke vente mer.
Takk.
Så hvis dere har tenkt til å beskrive noe morsomt/spennende/relevant/irrelevant/karakterinteragerende før mine karakterer tar dere igjen, må dere se til å få ræven i gir, for jeg gidder snart ikke vente mer.
Takk.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Venter på Faile, jeg... Ellers ville jeg skrevet for lenge siden, jeg er også lei av å vente 
Last edited by Moiraine Sedai on Mon May 01, 2006 12:11, edited 1 time in total.
. . .
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

hm. er en del småting jeg må rette opp, men det får bli på søndag. ingenting med selve handlinga. bare omformulere dårlige settninger og slik.
må forte meg, skal være på laiv om 15 min.
må forte meg, skal være på laiv om 15 min.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Sat og såg gjennom denne då eg kom over spørsmålet om "tavern brawler" igjen. Den gong søkte eg berre på Wotmania sin søkemotor, som berre oppgjev kapittela. Søkte igjen med WoT Ideal Seek, som i tillegg til å oppgje kapittel viser ein liten del av setninga, noko som gjer det litt enklare å finne.
Viser seg at "tavern brawler" er oversatt med "slåsskjemper fra kroer" i Skyggen Stiger, kapittel ti, og "svirebror" i Himmelens Flammer kapittel 34. (Det er ulike oversetjarar i dei to bøkene.) I tillegg kan eg kanskje nemne Lamgwin Dorn sin oppføring i glossaren i Himmelens Flammer:
"A street tough and brawler who is loyal to his queen" = "En slagsbror som er lojal mot dronningen."
So om du vil endre noko, so er det eit par ulike alternativ...
Viser seg at "tavern brawler" er oversatt med "slåsskjemper fra kroer" i Skyggen Stiger, kapittel ti, og "svirebror" i Himmelens Flammer kapittel 34. (Det er ulike oversetjarar i dei to bøkene.) I tillegg kan eg kanskje nemne Lamgwin Dorn sin oppføring i glossaren i Himmelens Flammer:
"A street tough and brawler who is loyal to his queen" = "En slagsbror som er lojal mot dronningen."
So om du vil endre noko, so er det eit par ulike alternativ...
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Det komemr an på. Vil du at karakteren din skal bli bedre kjent med Akka og Naidar før Tharj og Aisa kommer? Det hadde kanskje vært det beste, i og med at det vil være enklere for henne å bli med videre hvis hun har noen kjente i gruppa som kan støtte henne mot Aisa. (Aisa vil, som du kanskje forstår, ikke være særlig hypp på å ha med Kandora videre. Villstyringer er tross alt ikke til å stole på...Moiraine Sedai wrote:Du eller jeg først, Terje?
Hjertelig takk, incanus! Skal kikke på det i løpet av kvelden.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg tenker det blir opp til Terje nå. Jeg har hvertfall ingen planer om å skrive nå, med mindre det legges press på meg.
Flott sperre forresten
Med saidar i seg kjenner man jo alt mye bedre, også smerte, så det blir lettere for henne å holde på saidar.
Gjør det noe om det står vevene hennes også? Nei, det er forresten det samme. Nei, det er det ikke. Vi bør nesten vite om dem så vi ikke gjør noen feil.
Flott sperre forresten
Gjør det noe om det står vevene hennes også? Nei, det er forresten det samme. Nei, det er det ikke. Vi bør nesten vite om dem så vi ikke gjør noen feil.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte