Den Store Jakten – OOC-tråd

Delta i rollespill som utspiller seg i Randland

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje

Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Sauegjeteren wrote:OI. Det er mye det. Kunne nesten gitt ut bok vi, hadde det ikke vært for at vi skriver så forskjellig.
Hadde ikke vært så dumt, det. Det er jo tross alt spennende å lese, når jeg satte meg inn i handlingen, var det så vidt jeg kunne slutte å lese. Kanskje vi kunne blitt millionærer på det :lol: 8)
. . .
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Faile, Sau og Moiraine: Jeg hadde egentlig planlagt å skrive en post i kveld, men jeg fant ut at jeg er fullstandig avhengig av at dere ser å få gjort noe snart, dersom Moiraines karakter skal møte Akka og Vladra før Tharj og Aisa tar dem igjen.

Så hvis dere har tenkt til å beskrive noe morsomt/spennende/relevant/irrelevant/karakterinteragerende før mine karakterer tar dere igjen, må dere se til å få ræven i gir, for jeg gidder snart ikke vente mer.

Takk.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Venter på Faile, jeg... Ellers ville jeg skrevet for lenge siden, jeg er også lei av å vente :wink:
Last edited by Moiraine Sedai on Mon May 01, 2006 12:11, edited 1 time in total.
. . .
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

sorry. jeg har halveis utsatt min lenge, og halvveis venta på terje som sa han skulle skrive i helga. men jeg kan skrive det nå. har noen timer fri.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg har ikke noe å tilføye, jeg venter bare på at Terje og Moi skal få skrevet sitt, så får vi se hva som passer siden.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Du eller jeg først, Terje?
. . .
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

hm. er en del småting jeg må rette opp, men det får bli på søndag. ingenting med selve handlinga. bare omformulere dårlige settninger og slik.

må forte meg, skal være på laiv om 15 min.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Sat og såg gjennom denne då eg kom over spørsmålet om "tavern brawler" igjen. Den gong søkte eg berre på Wotmania sin søkemotor, som berre oppgjev kapittela. Søkte igjen med WoT Ideal Seek, som i tillegg til å oppgje kapittel viser ein liten del av setninga, noko som gjer det litt enklare å finne.

Viser seg at "tavern brawler" er oversatt med "slåsskjemper fra kroer" i Skyggen Stiger, kapittel ti, og "svirebror" i Himmelens Flammer kapittel 34. (Det er ulike oversetjarar i dei to bøkene.) I tillegg kan eg kanskje nemne Lamgwin Dorn sin oppføring i glossaren i Himmelens Flammer:

"A street tough and brawler who is loyal to his queen" = "En slagsbror som er lojal mot dronningen."

So om du vil endre noko, so er det eit par ulike alternativ...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Moiraine Sedai wrote:Du eller jeg først, Terje?
Det komemr an på. Vil du at karakteren din skal bli bedre kjent med Akka og Naidar før Tharj og Aisa kommer? Det hadde kanskje vært det beste, i og med at det vil være enklere for henne å bli med videre hvis hun har noen kjente i gruppa som kan støtte henne mot Aisa. (Aisa vil, som du kanskje forstår, ikke være særlig hypp på å ha med Kandora videre. Villstyringer er tross alt ikke til å stole på... ;))

Hjertelig takk, incanus! Skal kikke på det i løpet av kvelden. :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Ja, det vil jeg gjerne før Aisa kommer og ødelegger stemningen :wink: Skal prøve å få skrevet litt i dag og en del i morgen, så får vi håpe jeg får postet den i morgen.
. . .
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jeg har gjort noen endringer på karakteren pga sperren som hun må ha. Da har jeg også fått postet fortsettelsen. Jeg vet ikke om Akka og Vladra har til hensikt å lyve om oppholdet sitt, det er opp til dere å avgjøre.
. . .
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg tenker det blir opp til Terje nå. Jeg har hvertfall ingen planer om å skrive nå, med mindre det legges press på meg.

Flott sperre forresten :D Med saidar i seg kjenner man jo alt mye bedre, også smerte, så det blir lettere for henne å holde på saidar.

Gjør det noe om det står vevene hennes også? Nei, det er forresten det samme. Nei, det er det ikke. Vi bør nesten vite om dem så vi ikke gjør noen feil.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jeg likte de forslagene Terje la ut, så jeg bruker dem. Jeg skal skrive det inn på karakteren nå...
. . .
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Aha, de likte jeg. Hva slags våpen bruker du isåfall?
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Skal jeg skrive inn de også? Tenker meg noen ildkuler, enkelt og greit... Ettersom hun er flink med været burde jeg vel legge til noe med at hun kan påvirke det også. Da kan hun også lage lyn :twisted: Da kan hun to våpen.
. . .
Post Reply