Teite/morsomme saker fra skoledagen

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Norsk læreren under en tentamen; "Se en mus," roper an ut, og alle snur seg, og ser han holde opp en datamus.
Til vanelig er han meget seriøs.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

He, he. Kanskje han syns det var en altfor trykket stemning og ville lette på trykket litt...
. . .
Tear
Trollok
Trollok

Post by Tear »

læreren vår pleier å tegne blomster på tavla og sette på musikk
fra "mary poppins" før prøver o.l.

avslappende? - kanskje ...

kvelningsfornemmelser? - definitivt. :x
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Sammen med Simen hadde jeg IT-tentamen på fredag. Deler av oppgaven fikk vi to uker før, som forberedelse, resten av oppgaven fant vi på internett.

Alle hjelpemidler er tillatt i IT, og vi kan ha med cd med de filene vi har arbeidet med hjemme.

Etter 10 min leverte vi og gikk :D Korteste tentamen jeg har opplevd.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Ti minutter! :shock: Også gjorde dere hele tentamen? Fytti katta.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg har brukt under 1 time på eksamner, uten forberedelse.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

I hvilket fag var det, og hva ble resultatet?
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

I flere fag, matte, engelsk og fysikk pleier å gå fort.
Har en lei tendens til å la være å lese over, skrive stygt, og generelt uorden, men resultatet blir som oftest bra.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Akira wrote:Ti minutter! :shock: Også gjorde dere hele tentamen? Fytti katta.
Nei, vi gjorde den dagen før.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Haha ok. Men er ikke det juks? :lol:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Akira wrote:Haha ok. Men er ikke det juks? :lol:
Nei, alle hjelpemidler er tillatt, unntatt internett, vi fikk en forberedelsesdel; og siden dette var en tidligere eksamensoppgave, fant vi oppgaven i sin helhet på nettet. Så gjorde vi oppgaven hjemme, tok med filene på skolen - og leverte.

En selvfølge at man får bruke hjelpemidler i IT egentlig, de fleste systemutviklere bruker oppslagsverk / internett i det daglige arbeidet sitt.

Vi sliter nok litt mer hvis vi kommer opp til eksamen i IT. Da vet man ikke hele oppgaven på forhånd, og vi må jobbe individuelt.

Forhåpentligvis fikser en lærerstreik eksamensbiffen :).
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Stefan wrote: En selvfølge at man får bruke hjelpemidler i IT egentlig, de fleste systemutviklere bruker oppslagsverk / internett i det daglige arbeidet sitt.

Vi sliter nok litt mer hvis vi kommer opp til eksamen i IT. Da vet man ikke hele oppgaven på forhånd, og vi må jobbe individuelt.

Forhåpentligvis fikser en lærerstreik eksamensbiffen :).
Det er da slik for de fleste faggrupper at i det daglige arbeidet så har man oppslagsverk rundt seg til en hver tid. Til tross for dette krever man jo at kandidaten kan mye uten å slå opp... I hvert fall hos oss...

Lykke til med lærerstreiken, og med det samme jeg er i gang og lykke ønsker, så kan jeg komme med de beste ønsker for russetida deres. Må dere få fint vær, hyggelige opplevlser og ei hærlig tid. :)
Urban tilværelse
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg håper ikke det blir streik, da risikerer vi å få julekarakterene på vitnemålet istedenfor, og det er jeg ingen fan av.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Ceres wrote:Det er da slik for de fleste faggrupper at i det daglige arbeidet så har man oppslagsverk rundt seg til en hver tid. Til tross for dette krever man jo at kandidaten kan mye uten å slå opp... I hvert fall hos oss...
Ja, det er riktig, og for oss med klisterhjerne er det en fordel. Men det er jo egentlig ikke vits å kunne alt det vi pugger til prøver i Historie, Religion osv utenatt. Man glemmer det jo uka etter prøven uansett. Kanskje burde man hatt åpen bok i flere fag, for å få fram graden av forståelse?
Ceres wrote: Lykke til med lærerstreiken, og med det samme jeg er i gang og lykke ønsker, så kan jeg komme med de beste ønsker for russetida deres. Må dere få fint vær, hyggelige opplevlser og ei hærlig tid. :)
Tusen takk, været har ikke vært så fint enda, men vrenginga var hvertfall moro. I dag drar vi på vårt første Tryvann-treff.

[Ikke fortsett den off-topic diskusjonen vi startet her nå.]
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Akira wrote:Jeg håper ikke det blir streik, da risikerer vi å få julekarakterene på vitnemålet istedenfor, og det er jeg ingen fan av.
:shock: det har ikke jeg hørt noe om. jeg fikk ikke engang julekarakter i alle fag, jo!

men å slippe muntlig høres ikke så ille ut...
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Post Reply