Forventes det for mye av skolen?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Forventes det for mye?

Ja, for mye.
4
16%
Ja, for mye, og det er for høy standard for karakterer.
0
No votes
Nei, passe. Ikke mer enn hva som trengs.
11
44%
Nei, for lite.
10
40%

Total votes: 25

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Lanfear84 wrote:Nå kan jeg ikke gjøre noe med det foreløpig da jeg bare er vikarlærer, og står ikke så fritt til å gjøre hva jeg vil. Kan hende jeg ender opp som lærer en gang, men da sikkert i videregående... Men jeg skulle gjerne ha gjort noe, og jeg har snakket med en del lærere om dette, og det virker som om de hører på meg og kanskje vil gjøre noe. F.eks. har jeg greid å innføre gangesertifikatet i en 5. klasse her jeg bor igjen. Og det hadde ikke vært brukt på nesten 10 år.
Gangesertifikat? Men uanset flott at noen prøver. :D
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Lanfear84 wrote:Nå kan jeg ikke gjøre noe med det foreløpig da jeg bare er vikarlærer, og står ikke så fritt til å gjøre hva jeg vil. Kan hende jeg ender opp som lærer en gang, men da sikkert i videregående... Men jeg skulle gjerne ha gjort noe, og jeg har snakket med en del lærere om dette, og det virker som om de hører på meg og kanskje vil gjøre noe. F.eks. har jeg greid å innføre gangesertifikatet i en 5. klasse her jeg bor igjen. Og det hadde ikke vært brukt på nesten 10 år.
Sånn hadde vi da jeg gikk på barneskolen. Godt tiltak!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Gangesertifikat fikk vi i 4. klasse (3. for oss men), lærer man ikke det før i 5. klasse nå?!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Eivind wrote:Gangesertifikat fikk vi i 4. klasse (3. for oss men), lærer man ikke det før i 5. klasse nå?!
Haha, poenget hennes er jo at det ikke ble brukt i det hele tatt. Les litt mer nøye! ;)
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Har aldri hørt om "gangesertifikatet", men vi lærte gangetabellen godt. Kunne nok gangetabellen bedre på barneskolen enn jeg kan nå. Kalkulator er tingen.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vi lærte vel også gangetabellen i tredjeklasse (for oss). Men hva er vitsen med et gangesertifikat? Dersom man ikke tar gangesertifikat-prøven - får man da ikke jobb på rimi?
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Det høres ut som en måte å sikre seg at alle llærer tabellen, vel og bra. En liten belønning når målet er oppnådd funker jo alltid på småunger.

Vi lærte den lille gangetabellen i 3. og 4. klasse tror jeg. (4. og 5. klasse med det nye systemet.)
Last edited by Kjetil on Mon May 01, 2006 17:07, edited 1 time in total.
Lanfear84
Hengiven
Hengiven

Post by Lanfear84 »

Poenget er at for å ta gangesertifikatet må du jobbe - øve på gangene, f.eks.
Don't Panic!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Populært kalt å arbeide med faget, eventuelt lekse? Det gjorde ihvertfall mange i min klasse.
Lanfear84
Hengiven
Hengiven

Post by Lanfear84 »

Men det er for lite av det nå. Har hørt av lærere at de orker ikke rette bøker lenger, fordi ungene ikke ser over hva de har gjort feil og retter på det. De gidder rett og slett ikke å jobbe med fagene lenger.
Don't Panic!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

I skauen der jeg kommer fra fikk vi også gangesertifikat, men der ble det bare utdelt når vi demonstrerte riktig høyre-venstre-høyreteknikk når vi skulle over veien, samt vettug sykling og gange langs vegen..

Fikk den av en politibamse i 3. eller 4...
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Stefan wrote:
Eivind wrote:Gangesertifikat fikk vi i 4. klasse (3. for oss men), lærer man ikke det før i 5. klasse nå?!
Haha, poenget hennes er jo at det ikke ble brukt i det hele tatt. Les litt mer nøye! ;)
Poenget er at man nå lærer gangetabellen et år senere, og at skolen dermed krever mindre av elevene nå enn før ;)
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

broren min tok det i fjerde. fire år sia det nå, men... tviler på at det går så fort nedover.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lanfear84
Hengiven
Hengiven

Post by Lanfear84 »

På skolen der jeg gikk og nå er vikarlærer sluttet de med gangesertifikatet fordi de mente det var for konkurransefremkallende.
Don't Panic!
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Er det negativt, da? Jeg syns det er sunt med konkuranser, man prøver å gjøre sitt beste.
. . .
Post Reply