Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert
Moderators: Lothair Mantelar , Sauegjeteren
Falya
Hengiven
Posts: 148 Joined: Mon Apr 03, 2006 17:40
Location: Asker
Post
by Falya » Sat Apr 15, 2006 13:20
Hva er det som gjør at kvinnene i WoT-bøkene er så like? Mennene er jo ikke det!
Kjetil
Den Fortapte
Posts: 2854 Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA
Post
by Kjetil » Sat Apr 15, 2006 13:21
Enten fordi alle jenter er like, eller fordi Jordan er en mann.
Stine
Den Fortapte
Posts: 855 Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
Post
by Stine » Sat Apr 15, 2006 15:12
jeg synes ikke egentlig de er det. noen av dem er nok en smule farget av jordan sine fordommer og antakelser, og er derfor en smule lite nyanserte.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Posts: 834 Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:
Post
by Moiraine Sedai » Sat Apr 15, 2006 15:12
Fra de to teoriene kan du utestenge at alle jenter er like. Kanskje Jordan ser på alle jenter som like, eller kanskje han kjenner veldig få å sammenligne med.
. . .
Torbjørn
Den Fortapte
Posts: 1438 Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen
Post
by Torbjørn » Sat Apr 15, 2006 17:28
I følge RJ sjølv har alle kvinnene i boka minst eitt karaktertrekk som han har henta frå kona si Harriet...
Edit: Alle dei viktige kvinnelege karakterane iallfall:
Blogen wrote: As I’ve often said, each of my major female characters has at least one element drawn from Harriet.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Posts: 2715 Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:
Post
by Sauegjeteren » Sat Apr 15, 2006 18:17
Wonder girls er jo generelt for like. De eneste større kvinnene jeg synes er virkelig bra er Verin og Cadsuane. Men så er de også mer karakterer enn typiske kvinner.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Falya
Hengiven
Posts: 148 Joined: Mon Apr 03, 2006 17:40
Location: Asker
Post
by Falya » Sat Apr 15, 2006 23:44
Okay, kanskje jeg kan omforme diskusjonstemaet litt:
-Hva er det du ville forandret mest på ved en av de kvinnelige karakterene?
-Hva er de beste egenskapene?
-Hvorfor synes du dette?
Vet at det har vært diskutert rundt forskjellige kvinne, men si din mening og del......
Tear
Trollok
Posts: 17 Joined: Sun Apr 23, 2006 19:31
Location: Trondheim
Post
by Tear » Mon Apr 24, 2006 16:59
jeg synes det høres så innmari kult ut
å lede kraften, jeg ....
misunner aes sedaiene
Moghedien
Sitter
Posts: 442 Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala
Post
by Moghedien » Tue May 02, 2006 15:01
Noe som ihvertfall er likt med kvinnene i WoT, er at de er veldig pene når de smiler! Jeg har funnet ut at det er en beskrivelse som Jordan bruker ganske ofte på kvinnene... Det fascinerer meg veldig, og jeg har begynt å ønske at jeg kunne smile som kvinner i bøker. Det er i andre bøker også, men jeg syns det fremhever seg hos WoT.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Faile
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735 Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim
Post
by Faile » Tue May 02, 2006 15:04
husk at det er menn som synes det(som oftest
). de synes ofte kvinner er pene når de smiler, uansett.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
stefan_hoy
Den Fortapte
Posts: 838 Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn
Post
by stefan_hoy » Tue May 02, 2006 16:16
husk at det er menn som synes det(som oftest Razz ). de synes ofte kvinner er pene når de smiler, uansett.
Nuvel...
Det lønner seg nok med saltpuss og børste da vel:) Er det ikke det de bruker da?
Edit: kvinner er faktisk penest når de smiler
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Akira
Den Fortapte
Posts: 1520 Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14
Post
by Akira » Tue May 02, 2006 21:13
Ja, kvinner er faktisk veldig pene når de smiler.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Falya
Hengiven
Posts: 148 Joined: Mon Apr 03, 2006 17:40
Location: Asker
Post
by Falya » Wed May 03, 2006 17:28
smil til verden og så smiler verden til deg!
Falya daughter of Rembold
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724 Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:
Post
by Terje » Fri May 05, 2006 6:56
Jeg må si meg enig med Stefan H og Akira. Det er veldig få jenter som ikke er pene når de smiler.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen. , 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Posts: 2854 Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA
Post
by Kjetil » Fri May 05, 2006 14:57
åh, det er mange som ikke er pene når de smiler, men de fleste blir penere når de smiler.