Kvinnene i WoT-bøkene

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Falya
Hengiven
Hengiven
Posts: 148
Joined: Mon Apr 03, 2006 17:40
Location: Asker

Kvinnene i WoT-bøkene

Post by Falya »

Hva er det som gjør at kvinnene i WoT-bøkene er så like? Mennene er jo ikke det!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Enten fordi alle jenter er like, eller fordi Jordan er en mann.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

jeg synes ikke egentlig de er det. noen av dem er nok en smule farget av jordan sine fordommer og antakelser, og er derfor en smule lite nyanserte.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Fra de to teoriene kan du utestenge at alle jenter er like. Kanskje Jordan ser på alle jenter som like, eller kanskje han kjenner veldig få å sammenligne med.
. . .
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

I følge RJ sjølv har alle kvinnene i boka minst eitt karaktertrekk som han har henta frå kona si Harriet...

Edit: Alle dei viktige kvinnelege karakterane iallfall:
Blogen wrote:As I’ve often said, each of my major female characters has at least one element drawn from Harriet.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Wonder girls er jo generelt for like. De eneste større kvinnene jeg synes er virkelig bra er Verin og Cadsuane. Men så er de også mer karakterer enn typiske kvinner.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Falya
Hengiven
Hengiven
Posts: 148
Joined: Mon Apr 03, 2006 17:40
Location: Asker

Post by Falya »

Okay, kanskje jeg kan omforme diskusjonstemaet litt:

-Hva er det du ville forandret mest på ved en av de kvinnelige karakterene?
-Hva er de beste egenskapene?
-Hvorfor synes du dette?

Vet at det har vært diskutert rundt forskjellige kvinne, men si din mening og del...... :D
Tear
Trollok
Trollok
Posts: 17
Joined: Sun Apr 23, 2006 19:31
Location: Trondheim

Post by Tear »

jeg synes det høres så innmari kult ut
å lede kraften, jeg ....
misunner aes sedaiene :P
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Noe som ihvertfall er likt med kvinnene i WoT, er at de er veldig pene når de smiler! Jeg har funnet ut at det er en beskrivelse som Jordan bruker ganske ofte på kvinnene... Det fascinerer meg veldig, og jeg har begynt å ønske at jeg kunne smile som kvinner i bøker. Det er i andre bøker også, men jeg syns det fremhever seg hos WoT.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

husk at det er menn som synes det(som oftest :P ). de synes ofte kvinner er pene når de smiler, uansett.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

husk at det er menn som synes det(som oftest Razz ). de synes ofte kvinner er pene når de smiler, uansett.
Nuvel...

Det lønner seg nok med saltpuss og børste da vel:) Er det ikke det de bruker da?

Edit: kvinner er faktisk penest når de smiler :D
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Ja, kvinner er faktisk veldig pene når de smiler.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Falya
Hengiven
Hengiven
Posts: 148
Joined: Mon Apr 03, 2006 17:40
Location: Asker

Post by Falya »

:D smil til verden og så smiler verden til deg! :D
Falya daughter of Rembold
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Jeg må si meg enig med Stefan H og Akira. Det er veldig få jenter som ikke er pene når de smiler.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

åh, det er mange som ikke er pene når de smiler, men de fleste blir penere når de smiler.
Post Reply