Eksamen

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Tror nesten at alle ungdomskolene i landet har tentamen to ganger i året
Jeg vet om mange skoler i Oslo som ikek har det. Jordal har ingen tentamener i det hele tatt :evil: Urettferdig!

Men likevel... det er jo kjempebra og få øvd seg. Mange av de var mye mer stressa enn det jeg var!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Yes, matte 3. året på rad! Passer perfekt med karakterene mine, risikerer nemlig å få 5 i standpunkt. Nå kan det bare bli bedre :D

Slapp heldigvis tysk, antageligvis fordi jeg er like før i alfabetet enn Slemdal og Sveen i begge grupper.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Som Eivind sier ble det tysk på simen og meg.

Negativt: Kjedelig å skrive stil.
Positivt: Slipper å øve.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg kom opp i Samfunnskunnskap. Det er helt greit, no big deal.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

9. klassene her bruker nesten bestandig eksamner fra 10. klasses eksamner i fjor som tentamner. Ikke noe problem. Selvsagt er jo for eksempel en mattetentamen for 10. klasse modifisert hvis en 9. klasse skal ha den.

Muntlig har 10. prøveeksamen før jul, så der har vi den. Men jeg må si jeg savner muntlige prøver.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Fekk vite i dag at eg skal opp i matte, 3MX. Skulle ikkje verte noko stort problem eigentleg, men må nesten øve litt (noko eg i har god tid til, då eksamen er neste fredag...).
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

kom opp i biologi. hadde håpet på engelsk, men jeg klarer meg nok...

også er det jo norsk og nynorsk, naturligvis. og (hvis det ikke blir lærerstreik *krysse fingrene*) muntlig en gang i juni.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Lærerstreiken ble (dessverre) avblåst.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Stefan wrote:Lærerstreiken ble (dessverre) avblåst.
Det synes jeg bare er bra.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Jeg og, hvis lærerne på vår skole hadde blitt tatt ut i streik, så ville vi ikke fått standpunkt, siden det ville vært streikebryteri.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hadde dere ikke da bare fått karakterene fra jul på vitnemålet? Jeg tror i hvert fall det er slik det fungerer. For dere må jo vurderes i forhold til høyere utdanning.

Vel vel...

Synes det er tydelig at det eksamensmodus her på forumet i hvert fall...
Urban tilværelse
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Jo, men det ville ikke vært heldig for min del. Trenger alle poeng jeg kan få.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Hadde en eksamen i Stormaktspolitikk etter 1900 (fordypningsemne i historie) fredag 19. mai, hvor jeg klarte å presse ut 7 sider om Sovjetunionens utenrikspolitikk mellom 1918 og 1945, kun basert på forelesninger og forelesningsnotater. Tror ikke jeg gjorde det verre enn en C, men dersom semesteroppgave II regnes som del av eksamen, er jeg føkka, for "drøftinga" mi av Kissingers framstilling av Vietnamkrigen ble ikke like mye ei drøfting som det ble ei redegjørelse...

Forrig onsdag, 24. mai, hadde jeg andre og siste eksamen, i Innføring i statsvitenskap: Politisk teori og politisk atferd. Tynte fram 6,5 sider, også dette utelukkende basert på forelesningsnotater. Essay om politisk tillit på omtrent 2 sider, definisjon av seks begreper (partiidentifikasjon, modell, politisk deltakelse, Putneydebattene, skadeprinsippet, og Lovenes Ånd), og et 3 siders essay hvor jeg sammenligna samfunnspakten hos Hobbes, Locke, og Rousseau. Er sånn passe fornøyd her også. Fikk til og med nevnt Ingleharts generalmodell, og metodeproblemet som ligger i at mer utdannede mennesker er mer disponert for å svare "nei" på spørsmål i spørreundersøkelser, uansett hva spørsmålet dreier seg om.
Semesteroppgave II var del av eksamen her, og teller 50% av endelig karakter, noe som gjør meg nervøs. For oppgava mi, hvor jeg forsøkte å diskutere publiseringa av Muhammenkarikaturene på bakgrunn av Miltons og Mills syn på ytringsfrihet, er jeg mindre enn fornøyd med. Fosskok ville det værtkalt, dersom dette var en siv.ing.oppgave... :(

men men, jeg tror ikke jeg skal stryke, så nå er jeg ferdig med enda 30 studiepoeng, og kan med god samvittighet (ehem...) innlede min 3 månder lange sommerferie. Aaaaah. :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Gratulerer. Sjølv om den ikkje skal leverest før fredag er eg no i praksis ferdig med semesteroppgåva i mitt siste fag for våren sjølv. Den går neppe særleg bra, makan til gørrkjedeleg drittfag, men eg føler meg sikker på å stå, og dei andre karakterene eg har i religionsvitskapsfag er såpass gode at så lenge eg står vil snittet vere nok til å komme inn på master om eg vil det likevel.

Men eg gleder meg ikkje så fælsleg til sommeren, sommer betyr sommerjobb og anstrengelser og stress. :(
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Som jeg har skrytt av flere ganger, så har jeg drømmesommerjobben, og den starter i tillegg ikke før om tre uker. Så jeg er temmelig happy. :D

Men jeg kondolerer. Det kan ikke være enkelt når følelsen av å glede seg til sommerferia uteblir...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply