Hvem er din yndlingsforsaken?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvem er din yndlingsforsaken?

Aginor
3
4%
Asmodean
7
10%
Balthamel
1
1%
Bel'al
0
No votes
Demandred
7
10%
Graendal
3
4%
Ishamael
13
19%
Lanfear
21
31%
Mesaana
2
3%
Moghedien
3
4%
Rahvin
0
No votes
Sammael
1
1%
Semirhage
6
9%
 
Total votes: 67

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Ceres wrote:Nja... Godt og godt, fru Blom...

Har vi i det hele tatt en pov fra han? Jeg tror vel det var "kvinna" vi fikk høre i den ene, definerbare scenen. Kanskje vi har en pov fra ham etter slaget? Ble plutselig usikker nå...
Vi har ganske mange PoVer fra han. Kan ihvertfall huske jeg har lest to ganger om når han tenker på at det var han som skapte trollokene etc.

Har også noen når vi ikke vet hvem
Spoiler
Dashiva
er.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Wotmania sin POVindex har to oppføringar for
Vinterens Hjerte
Osan'gar/Aginor/Dashiva.
Prologen til LoC og siste kapittel av WH.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Hehe, ok da, bare 2, men han er med i langt flere PoVer, siden han dilter etter Rand ei stund.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Ja, men å være med i en pov er ikke så interessant. Det som er interessant er jo å få innblikk i karakteren, ikke referat av handlingene, kun det. Det er jo som å lese norges lover. Omtrent så spennende, ja...
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Joda, men poenget er fortsatt det samme, du vet mye mer om Aginor enn for eksempel Demadred, Be'lal eller Bethamel.
Ishamael
Trollok
Trollok
Posts: 8
Joined: Mon May 22, 2006 8:57
Location: Undergrunnens avgrunn

Post by Ishamael »

Må nok si Ishamael her ja (næææh, sier du det?).
Vet egentlig ikke hvorfor, men han er akkurat passe smågal for min smak, bare litt synd at han dør. (eller har jeg misforstått boka helt feil her?).
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Ishamael:
Sverdkronen trur eg
Beklager, men eg må le litt. Det er rett at Ishamael døydde, men på same måte som Aginor og Balthamel vart han redda frå døden av den Mørkaste, og gitt ein ny sjanse i ein ny kropp. I den "nye utgåva" av seg sjølv heiter han Moridin...
Ishamael
Trollok
Trollok
Posts: 8
Joined: Mon May 22, 2006 8:57
Location: Undergrunnens avgrunn

Post by Ishamael »

Aha, takker, Icanus. Forstod ikke det, jeg... :oops:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ceres wrote:Men - det er jo ingen som har stemt på Grendeal!
Det er fordi det er Asmodean som er tøffest, det.

Tenk: Å gå over til Skyggen fordi han ville vie evigheten til musikken? Stilig. (Sannheten er vel snarere at han var en bortskjemt rockestjerne eller noe, som ikke orka tanken på å bli gammel og stygg, og at han derfor sluttet seg til Skyggen. Alt det andre er bare noe han sier (sa) for å gjøre seg interessant. :P)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
aviendha
Hengiven
Hengiven
Posts: 173
Joined: Tue Jan 03, 2006 21:17

Post by aviendha »

Stemte på Lanfear. Hun er kul :)
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

aviendha wrote:Stemte på Lanfear. Hun er kul :)
Hvem ellers? :lol:
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Princess wrote:
aviendha wrote:Stemte på Lanfear. Hun er kul :)
Hvem ellers? :lol:
Det finnes tolv andre alternativ.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Sauegjeteren wrote:
Princess wrote:
aviendha wrote:Stemte på Lanfear. Hun er kul :)
Hvem ellers? :lol:
Det finnes tolv andre alternativ.
Det var liksom en måte å si hva jeg har stemt på...*sukk*
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Du må unnskylde Sauen; han har litt tungt for det. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Hører rykter om at han snart kommer i puberteten. Da blir nok jenter mer spennende skal du vite.
Post Reply