Har vi i det hele tatt en pov fra han? Jeg tror vel det var "kvinna" vi fikk høre i den ene, definerbare scenen. Kanskje vi har en pov fra ham etter slaget? Ble plutselig usikker nå...
Vi har ganske mange PoVer fra han. Kan ihvertfall huske jeg har lest to ganger om når han tenker på at det var han som skapte trollokene etc.
Ja, men å være med i en pov er ikke så interessant. Det som er interessant er jo å få innblikk i karakteren, ikke referat av handlingene, kun det. Det er jo som å lese norges lover. Omtrent så spennende, ja...
Må nok si Ishamael her ja (næææh, sier du det?).
Vet egentlig ikke hvorfor, men han er akkurat passe smågal for min smak, bare litt synd at han dør. (eller har jeg misforstått boka helt feil her?).
Beklager, men eg må le litt. Det er rett at Ishamael døydde, men på same måte som Aginor og Balthamel vart han redda frå døden av den Mørkaste, og gitt ein ny sjanse i ein ny kropp. I den "nye utgåva" av seg sjølv heiter han Moridin...
Ceres wrote:Men - det er jo ingen som har stemt på Grendeal!
Det er fordi det er Asmodean som er tøffest, det.
Tenk: Å gå over til Skyggen fordi han ville vie evigheten til musikken? Stilig. (Sannheten er vel snarere at han var en bortskjemt rockestjerne eller noe, som ikke orka tanken på å bli gammel og stygg, og at han derfor sluttet seg til Skyggen. Alt det andre er bare noe han sier (sa) for å gjøre seg interessant. )
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.