Studentliv og skole
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Med andre ord søker dei som tek nøyaktig same fag som eg gjorde med nøyaktig same karakterar som meg med 0,05 høgare karaktersnitt no ettersom 3MX plutseleg tel eit heilt ekstrapoeng? Urettvist! Hadde eg hatt ork til det skulle eg saksøkt utdanningsdepartementet.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Er det ikkje avgangskarakterer i alle fag (dvs, karakteren du fekk om våren i fag som du kunne ha slutta med og/eller slutta med det året) delt på antal karakterar, pluss fordjupningspoeng og realfagspoeng (der 1 poeng = +0,1 på snittet ditt). Såvidt eg har skjønt det spelar eksamenskarakterar inn som ein likeverdig karakter med den du har i standpunkt, den kjem ikkje i tillegg til den. Med andre ord, har du til dømes 4 i norsk på grunnkurs og får 5 på eksamen blir norskkarakteren frå grunnkurs som ein nyttar i utrekninga (5+4)/2=4,5.
Slik har i alle fall eg skjønt det. Det kan dog både vere endra i ettertid, og ha vore feil.
Slik har i alle fall eg skjønt det. Det kan dog både vere endra i ettertid, og ha vore feil.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
OK, då har eg sikkert høyrd feil.Eivind wrote:Maksgrensa er høyere enn det, jeg fikk 7.5 poeng, den er vel 10 kanskje?
Stemmer det Loki seier. I dei faga ein hadde eksamen er det snittet av dei to karakterane ein skal bruke. Det stemte iallfall når eg rekna ut mitt snitt akkurat no...Eivind wrote:Uansett, både jeg og de andre adminsene har feilberegnet karakterpoengene våre. Kan noen forklare hvordan karakterpoengene regnes ut og hva de baserer seg på?
Det var slik jeg hadde skjønt det og, men jeg fikk 62.2 poeng isteden for 62.5 jeg hadde beregnet. Stefan og Simen hadde differanse på 0.1 og 0.4 hvis jeg ikke tar helt feil, og så vidt jeg husker har vi fått 20 tellende karakterer alle sammen, men hvis det var en karakter til som tellte, så forklarer ikke det de forskjellige differansene vi har fått. Jeg får undersøke dette i morgen.
Med de tidligere realfagspoengene, kunne man maks få 8 poeng, altså 4 fordypningspoeng og fire realfagspoeng (2MX/MZ + 2KJ + 2FY + 2BI + 3MX/MZ + 3KJ + 2FY + 2BI = 4)
Etter at man får ett poeng for tredjeårets realfag, kan man få 10 som Eivind sier.
Vi admins hadde også forstått det slik at utregningene skulle foregå slik som er blitt sagt her. Kom inn på Handelshøyskolen med god margin, så spiller egentlig ingen rolle, men greit å vite korrekt regnemåte.
Etter at man får ett poeng for tredjeårets realfag, kan man få 10 som Eivind sier.
Vi admins hadde også forstått det slik at utregningene skulle foregå slik som er blitt sagt her. Kom inn på Handelshøyskolen med god margin, så spiller egentlig ingen rolle, men greit å vite korrekt regnemåte.
Jeg har nå sjekket vitnemålet mitt, og ført alt inn i excel. Der ender jeg på 62.5 poeng. NTNU har regnet ut 62.2. Hvis ikke jeg er utrolig dum, så kan jeg ikke se annet enn at de har regnet feil. Her har de sikkert latt Dragvoll ha ansvar for utregningen, min nåværende Campus 
Nei, nå har Simen kontrollregnet, og jeg vil nå sende inn en klage til NTNU om at de har beregnet poengsummen min feil. Håpløst.
Nei, nå har Simen kontrollregnet, og jeg vil nå sende inn en klage til NTNU om at de har beregnet poengsummen min feil. Håpløst.
Er det ein dårleg valgt aktivitet for oss å diskutere noko som du meinar er bortkasta, er det ein desto dårlegare valgt aktivitet for deg å påpeike at dette er ein aktivitet som er bortkasta.Kjetil wrote:Dere har kommet inn, har dere ikke noe bedre å gjøre?
Eg lider heldigvis ikkje under nokon fikse idèr om kva som er god bruk av tid og kva som ikkje er det, så eg er fullstendig fri til å påpeike at du kastar bort tida di. Og i motsetning til oss så gjer du det på noko som du sjølv anser som bortkasta.
Gratulerar.