Kinotråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Ok, gjør et unntak for animerte filmer som blant annet Istid. Otto Jespersen er simpelthen genial som mammuten som jeg ikke husker navnet på. :P
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Vel, "Asterix og Kleopatra" er ikkje ein animert film. (Eller, ok, det er jo det òg, men den animerte filmen er så vidt eg veit ikkje tilgjengeleg i norskdubba versjon)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Loki wrote:Vel, "Asterix og Kleopatra" er ikkje ein animert film. (Eller, ok, det er jo det òg, men den animerte filmen er så vidt eg veit ikkje tilgjengeleg i norskdubba versjon)
Ja, jeg mente egentlig både animerte filmer og tegnefilmer. :roll:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Asterix & Obelix ja...synes igrunn den var litt barnslig. Det kan nok komme av at det var dubba òg, ved siden av tegneserie-sekvensene... :P

For noe mer omfattende omtale av denne filmen se HER.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Ok, jeg kan gjøre et unntak for filmer på andre språk enn engelsk, svensk dansk eller tysk, da de er de eneste språkene jeg forstår. Men det at Shrek er bedre på norsk er bull****. Dere kan ikke ha prøvd den engelske versjonen hvis dere synes det. Ice Age er også bedre på engelsk.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Ja, med den fantastiske argumentasjonen overbeviste du meg...

Otto Jespersen som mamuten og Dagfinn Lyngbø som dovendyret er hovedgrunnen til at jeg elsker Istid.

Og jeg er ganske sikker på at grunnen til at jeg liker Istid bedre enn Shrek, er fordi jeg har sett Istid på norsk og Shrek på engelsk.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Akira wrote:Ok, gjør et unntak for animerte filmer som blant annet Istid. Otto Jespersen er simpelthen genial som mammuten som jeg ikke husker navnet på. :P
Manfred..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Moghedien wrote:
Akira wrote:Ok, gjør et unntak for animerte filmer som blant annet Istid. Otto Jespersen er simpelthen genial som mammuten som jeg ikke husker navnet på. :P
Manfred..
Hehe, takk.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Lothair Mantelar wrote:Ok, jeg kan gjøre et unntak for filmer på andre språk enn engelsk, svensk dansk eller tysk, da de er de eneste språkene jeg forstår. Men det at Shrek er bedre på norsk er bull****. Dere kan ikke ha prøvd den engelske versjonen hvis dere synes det. Ice Age er også bedre på engelsk.
Jeg har sett Shrek 1 og 2 flere ganger på norsk og engelsk. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg liker best, begge har sine fantastiske replikker. Davy Wathne(sp?) ler jeg like mye av hver gang.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Istid er desidert best på norsk, grunnen til det er at jeg hater Ray Romano og stemmen hans :p
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Eivind wrote:Istid er desidert best på norsk, grunnen til det er at jeg hater Ray Romano og stemmen hans :p
Eivind, hvis du noensinne trenger penger, eller hva som helst, så ta kontakt med meg -- jeg vil nemlig gjerne få uttrykt min takknemlighet for at du med denne kommentaren redda meg fra å se "Ice Age", og dermed utsette meg sjøl for Ray Romano. Finnes knapt noen "komikere" (og jeg ber ydmykt, ydmykt! om tilgivelse for at jeg her fornærmer samtlige av verdens komikere ved å plassere Ray Romano i samme kategori som dem) jeg misliker mer... :P

Uansett, så "Pirates of the Caribbean 2" forrige uke. Og det var vel en helt grei, substansløs actionkomedie. Tror jeg endte opp med å gi den 7.0 eller 7.5...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

I dag var jeg og Eirin på kino og så Silent Hill. Den var bra :D Noen andre som har sett den?
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Princess wrote:I dag var jeg og Eirin på kino og så Silent Hill. Den var bra :D Noen andre som har sett den?
Noen venner av meg har sett den. De syntes den var rimelig ubehagelig og jævlig i stemningen, men ikke sånn skvettefilm. Hva synes du?
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Film av dataspill pleier jo ikke å være veldig bra, men Silent Hill har jeg hørt mye skryt om.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jeg så Supermann Returns da jeg var i Kristiansand... Jeg vet ikke helt om jeg kan si noe om den siden jeg ikke har sett noen andre supermann filmer, men den holdt! JEG har i hvertfall begynt å like Supermann etter denne filmen.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Post Reply