Hvem er din yndlingsforsaken?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvem er din yndlingsforsaken?

Aginor
3
4%
Asmodean
7
10%
Balthamel
1
1%
Bel'al
0
No votes
Demandred
7
10%
Graendal
3
4%
Ishamael
13
19%
Lanfear
21
31%
Mesaana
2
3%
Moghedien
3
4%
Rahvin
0
No votes
Sammael
1
1%
Semirhage
6
9%
 
Total votes: 67

Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Semirhage har man liksom en slags medfølelse for
Lord Of Chaos/Kaosets Herre
i og med at hun bare løp rundt og helbredet alle mulige folk selvom alle andre sa det var umulig å helbrede de, og måten Aes Sedaiene missbrukte henne slik at hun ble ond og gikk over til Den Mørkeste
FÅr rett og slett en slags medfølelese for hun.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Mayorearth wrote:Semirhage har man liksom en slags medfølelse for
Lord Of Chaos/Kaosets Herre
i og med at hun bare løp rundt og helbredet alle mulige folk selvom alle andre sa det var umulig å helbrede de, og måten Aes Sedaiene missbrukte henne slik at hun ble ond og gikk over til Den Mørkeste
FÅr rett og slett en slags medfølelese for hun.
Med mindre det var noko ironi der (som eg ikkje ser sånn med det fyrste), so har du seriøst misforstått Semirhage. Dette kjem frå BWB for det meste, og står i artikkelen eg skreiv, difor ingen spoiler:
Ho var ein sadist, som kravde ein pris frå alle dei ho hjalp. Ja, ho var den beste i bruk av Legedommen, men før ho Lega dei gav ho dei litt smerte, berre fordi ho likte det. Då dette vart oppdaga, fekk ho valet mellom å verte stilna og verte bunden, for å hindre ho å gjere det att. I staden valde ho Shai'tan.
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Dette visste jeg ikke....eller husket ikke.... :oops:
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Som sagt, det kjem frå BWB (The World of Robert Jordan's The Wheel of Time), so om du ikkje har lest den er det ikkje rart.
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Da vet jeg at det ikke er noe galt med hukommelsen min! :D
Skal sjekke ut litt flere artikler o.l .
M'Hael
Trollok
Trollok
Posts: 9
Joined: Sun Aug 19, 2007 11:21
Location: svolvær

Post by M'Hael »

jeg går for ishamael,, siden han er den av de som er sterkest i kraften og har det deffinert kuleste navnet :)
Spoiler
blir jo nae'blis å greier 8)
The sweetness of victory and the bitterness of defeat will be like a knife of dreams - Madoc Comadrin.
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Semirhage, definitivt. Hun er bare såååååå koselig :roll:
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Mesaana
Trollok
Trollok
Posts: 3
Joined: Fri Dec 29, 2006 0:18

Post by Mesaana »

Hum, nei si det.

Må jo selvfølgelig bli den onde læreren, som ikke fikk bli forsker i Collam Daan, og derfor ble så forbanna at hun gikk over til skyggen, og begynte vel med no hjernevasking av sine elever eller no, vist jeg ikke husker feil. Gjerne rett meg opp vist det er noen med bedre hukommelse en meg. :wink:

Og nå har styring de fleste av de andre fortapte kanskje misunner henne, selv om den nå kanskje er litt svekka etter den lille tabba. :P
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Asmodean. Trur andreplassen går til Mesaana, men likte mange av the Forsaken, generelt sett ein gjeng interessante karakterar. Hugsar eg var frustrert over å aldri få sjå særleg av personlegheita til Rahvin før han blei brent bort.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Post by Ninin »

Jeg har med stor forsiktighet trådd inn her... Jeg vet bare om Aginor, Balthamael, og Lanfear. Så foreløpig ville jeg sagt Lanfear, bare fordi hun ikke fikk seg selv plutselig og uten videre drept, og fordi hun virker litt dilla på Rand. Jeg er 90% sikker på at Selene og Lanfear er samme person, men helt sikker er jeg naturligvis ikke ^_^
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Loki wrote:Hugsar eg var frustrert over å aldri få sjå særleg av personlegheita til Rahvin før han blei brent bort.
Eller Bel'al.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Amodean, fordi jeg synes han er kul og fordi vi får vite ganske mye om han. Jeg henger med de snille, derfor kan det ha noe med at Asmodean hjelper Rand. Også er han musiker 8)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Må holde med ganske mange andre her å si Lanfear.. Derfor jeg har valgt navnet på forumet også.. hihi!
Hun er jo den tøffeste!
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Hun er kanskje litt for desperat syns jeg... etter Rand altså. Men ganske kult at hun går sine egne veier, og ikke bare følger sjefen sin slavisk :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

denne var veldig vanskelig.
jeg liker ishamael å sammael godt.
men her valgte jeg balthamel(ble det riktig) på grunn av hans nye "person". jeg synes aran gar er en veldig interesant karakter. klarer ikke å utdype så veldig men hun/han(:p) har vært spennende å følge.
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Post Reply