Motepc til overpris
Bærbar PC
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Kikket litt på en asus på dinside.no, og den de hadde testet der hadde en Intel Celeron M420 prosessor. Testeren var heller ikke fornøyd med ett og annet annet. PC'n var en ASUS A6RP og fikk en firer alt i ett. Denne var imidlertid testet i en lavere prisklasse enn hva jeg i utgangspunktet tenker meg. Har ikke sett så mye til andre ASUS'r. Trodde faktisk du mente acer når jeg leste innlegget ditt først. Hadde en acer travellmate tidligere (har fortsatt, men det er jo en grunn til at den skal byttes ut). Likte i og for seg den pc'n godt.pdragon wrote:Kjøp deg en Asus pc med duo turion prosessor. Da får du kvalitet og mest igjen for pengene. Hva i værden skal man med en mac-pc med 13" skjerm å man betaler masse bare for å ha et eple klistermerke på fronten![]()
Motepc til overpris
Urban tilværelse
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
min mac er absolutt en bruksgjenstand, og jeg har temmelig lite peil på hvordan den egentlig fungerer. brukervennlighet og varighet er overlegent i forhold til windowsmaskiner. har ikke hatt et eneste problem med iBooken min siden jeg kjøpte den for halvannet år siden.Ceres wrote: MacBook ser greit ut, det, men jeg tror jeg foretrekker en vanlig pc. For min del er en pc en bruksgjennstand, ikke et objekt jeg ønsker å skru fra hverandre og studere på alle mulige måter. Jeg er ikke mer enn passelig interessert i å hvite hvordan ting fungerer i pc-verdenen, og linux har jeg ikke satt meg inni. Jeg antar jeg hadde synes det var kjekt om jeg gadd og gjøre det, men ser ingen foreløpig grunn til å gjøre det. Og uten å bruke mac på apple-maskinene, men å instalere windows, mister det jo litt av poenget. Mac skal jo være windows overlegent.
nedturene ligger jo i mangel på kompatibilitet med enkelte programmer, men i min mangel på glede av å spille pc spill, har det ikke bydd på problemer - de fleste nyttige programmer finnes i mac versjon også (og ofte mulig å finne som freeware også).
prisen er kanskje litt stiv i forhold til pc, men.. man får det man betaler for!
og shnuppsa - jeg har aldri trengt å vanne macen min.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
Tror ikke det er nok til å få folk til å kjøpe den...men ja, apple har fantastiske pc-er. Ønsker meg selv en, men vet at jeg ikke kommer til å få en fordi de er så dyre.Shnuppsa wrote:mac er jo en bra pc men du har jo rett i med det eple.. det er et eple! men det er jo ganske kult innhold dadu har jo en sånt dyr du skal vanne
hvis ikke dør den
veit det er teit men ser du den så er den så søt!
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Jeg tror ikke det er selve macen hun mener at skal vannes, men heller et dyr inni datan. En eller annen form for spill.Shnuppsa wrote:mac er jo en bra pc men du har jo rett i med det eple.. det er et eple! men det er jo ganske kult innhold dadu har jo en sånt dyr du skal vanne
hvis ikke dør den
veit det er teit men ser du den så er den så søt!
. . .
Ceres wrote:Kikket litt på en asus på dinside.no, og den de hadde testet der hadde en Intel Celeron M420 prosessor. Testeren var heller ikke fornøyd med ett og annet annet. PC'n var en ASUS A6RP og fikk en firer alt i ett. Denne var imidlertid testet i en lavere prisklasse enn hva jeg i utgangspunktet tenker meg. Har ikke sett så mye til andre ASUS'r. Trodde faktisk du mente acer når jeg leste innlegget ditt først. Hadde en acer travellmate tidligere (har fortsatt, men det er jo en grunn til at den skal byttes ut). Likte i og for seg den pc'n godt.pdragon wrote:Kjøp deg en Asus pc med duo turion prosessor. Da får du kvalitet og mest igjen for pengene. Hva i værden skal man med en mac-pc med 13" skjerm å man betaler masse bare for å ha et eple klistermerke på fronten![]()
Motepc til overpris
Pain is just weakness leaving the body
-
creutzfeldt
- Hengiven

Billigare - ikkje betrepdragon wrote: Men har hørt mye bra om Asus å AMD prosessor er jo bedre en intel, søk på psdata.no der har de mange gode tilbud på pc.
Når det gjeld skepsisen til Mac forstår eg ikkje den heilt - du treng inga stor interesse for PC-mekking eller teknikk for å bruka ein Mac. Heller tvert imot
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
-
creutzfeldt
- Hengiven

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Utfra mine begrensa erfaringer med laptoper ville jeg råde deg til å prioritere batterikapasitet, og så heller tatt alt det andre som det kom. I alle fall hvis du skal bruke maskina på forelesninger, og det er dårlig med kontakter på forelesningssalene.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Vel, ja, batterikapasitet er viktig. De fleste harddiskene er jo store nok nå for tida, og så lenge prosessoren er sånn rimelig god så er det egentlig nok, driver jo ikke å kjører de vanskeligste programmene. Jeg har ikke kjøpt enda, nei, slikt tar tid for meg. Jeg skal holde dere oppdaterte. Enda skriver jeg fra min gamle Acer, en travelmate 291LCi med kun 30 gig harddisk og generelt sett elendig... Men den fungerer enda, så jeg har altså ikke noe voldsomt stress. Leter etter noe bra. Liker det jeg ser av Acer Aspire. Får se.
Urban tilværelse
Så da har jeg altså kjøpt meg en Acer Aspire. En bruks-pc uten de helt store forutsetningene, men med en AMD turion 64 prosessor, med 120 gigabite minne, 1 gigabite DDR2... Det virker som den ikke akkurat er lydløs, men det er ikke det største problemet.
Gjennstår å se om batteriet holder mål, men jeg bruker den tross alt mest her på hybelen med støpselet i.
Gjennstår å se om batteriet holder mål, men jeg bruker den tross alt mest her på hybelen med støpselet i.
Urban tilværelse
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
det er ikke så lurt overfor batteriet. prestasjonsevnen dets vil bli dårlig fort hvis du har den koblet til strømuttaket hele tiden. det beste for batteriets del er å veksle - lade til det er fullt, og brke til det er tomt, osv.Ceres wrote: Gjennstår å se om batteriet holder mål, men jeg bruker den tross alt mest her på hybelen med støpselet i.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.