Belgarion

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

mareiney
Hengiven
Hengiven

Belgarion

Post by mareiney »

Ja. Jeg har lest alle bøkene og syntes det er en super serie. :) Men jeg ble litt skuffet over bok 4 og 5. :? ( Skal ikke si så mye siden du bare har lest bok 1) Til alle som titter innom anbefaller jeg denne serien. Terningkast 4.

Edit: Denne posten var egentlig ment som svar på et annet tema, men det utviklet seg visst til et eget tema. :wink:
Last edited by mareiney on Mon Feb 12, 2007 22:35, edited 1 time in total.
*jah..
mareiney
Hengiven
Hengiven

Post by mareiney »

Ops! Jeg trodde jeg svarte på ett annet tema. :oops: Men, men. siden jeg tydligvis har laget ett nytt innlegg kan jeg jo spørre om det er noen som har lest bøkene? og deres meninger angående serien :D

Edit: Nå har jeg postet dobbelposting igjen. Dere må bare ha meg unnskyldt. :P
Last edited by mareiney on Mon Feb 12, 2007 22:32, edited 1 time in total.
*jah..
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Har lest bøkene og kan forsåvidt anbefale dem, men jeg er helt enig i at de siste bøkene, spesielt slutten, ikke er av samme kaliber som de første.
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Liker serien, den er veldig morosam, men har veldig todimensjonale karakterar og er veldig stereotyp. Dette er dog noko ein merkar mindre jo færre bøker (og spesielt fantasybøker) ein har lese, så... Kan på det sterkeste anbefale den for unge fantasylesere som eit meir "high fantasy"-alternativ til Harry Potter og Artemis Fowl.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Elayne
Trollok
Trollok

Post by Elayne »

jeg syns det var bra bøker
¤Elayne al'Sera¤ ¤Lessien Tinùviel¤
#the Wheel weaves as the Wheel wills#
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Elayne wrote:jeg syns det var bra bøker
Hvilken aldersgruppe, og hva slags lesere anbefaler du dem for? Hva handler de om? Sånn generelt, hva er bra?

Lotta: XD
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

jaja.. Man må vel være litt gæærn for å være fantasy-forfatter :wink: !
Stakkars fyr..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Er det mulig!!! Men han er en bra forfatter og alle som liker fantasy burde skjekke ut denne serien.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Karakterene hans finn på sånt heile tida, så om du tykkjer den avisartikkelen var morosam vil du like bøkene hans. Forhåpentlegvis. I alle fall den fyrste serien hans, det blir litt vel mykje resirkulert materiale/karakterar i dei seinare.

Om du tykte den avisartikkelen var urealistisk (sjølv om den var sann), tåpeleg og kjedeleg, så vil du ikkje like bøkene.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Two Socks
Trollok
Trollok

Post by Two Socks »

Jeg har lest sagaen om belgarion. Og jeg kan ikke formulere meg så pent som noen innpå her men jeg kan si det kort og greit. Gir bokserien en 5 og anbefaler den til alle som har lyst og begynne og lese fantasi. Den er lett lest, lett forståelig og veldig bra.

Jeg måtte bokstavelig talt tvinge meg selv til og lese forbi prologen på bok 1 i tidshjulet. Men jeg er veldig glad jeg gjorde det da :D
Sokrates sa: Den eneste godhet er kunnskap, den eneste ondskap er uvitenhet.

og hva gjorde menneskene? de myrdet han med en giftbeger.
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Dovienya »

Leste Belgarion før jeg leste Tidshjulet, og da jeg begynte på Belgarion på nytt fant jeg ut at denne serien i grunn er ganske bra! Bra språk og et plott som ikke er altfor uoriginalt.. vil anbefale den.
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Nja, plottet er VELDIG uoriginalt, men det er likevel ganske engasjerende skreve, som du seier er språket bra og veldig morosamt òg, så eg føler den passar bra særleg til yngre lesarar og lesarar som ikkje har lese særleg fantasy før. ^^
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Dovienya »

Du har kanskje rett. Men den var en av de første seriene jeg leste med et lignende plott - ergo, den er original i hodet mitt :oops:
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ein av dei fyrste eg leste òg, trur eg. Kun to WoT-bøker, Narnia og Hobbiten/Ringenes Herre før det.
Post Reply