Filmer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Eg og byrja og på Serenity forrige veke, men eg gav opp eg og, må sjå om eg ikkje får tid seinare. :P
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

davram bashere wrote:Har noen sett Ondskapen, basert på Jan Guillous roman med samme navn? Skal se den nå og jeg har hørt at det er en bra film.
Jessda, den er mektig bra.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Så Persuit of Happyness i går på kino. Will Smith i en seriøs rolle. Det var et syn. Han gjorde det imidlertid ganske bra. Filmen var hyggelig. Den var imidlertid litt vel sukkersøt mot slutten, og litt lang. Men absolutt verdt en aften. :) Karakter: 7/10.
Urban tilværelse
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Ondskapen er bra, selv om den er litt selvforherligende (til forfatterensfordel).

En 7.0/10
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

stefan_hoy wrote:Ondskapen er bra, selv om den er litt selvforherligende (til forfatterensfordel).

En 7.0/10
Mener du den svenske filmen "Ondskapen"? Den som er basert på Jan Guillous bok? Liker den filmen godt, jeg også, men jeg liker boka bedre.
Urban tilværelse
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Det var den jeg snakket om ja. Har nettop lest ferdig boka og jeg synes også at den var bedre enn filmen
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Ondskapen? Den har jeg sett på en-manns-teater. Han var veldig flink, han gutten, men selve følelsen etterpå var at det var altfor stykkete og oppdelt til å få med seg handlingen. Ikke at jeg tror det er forfatteren sin skyld.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Jeg har og sett det som en-manns-teater(bindestreker :D ), men jeg tror jeg aldri har sett noe så bra i hele mitt liv. Fyren som spilte var utrolig flink, og gav meg skikkelig lyst til å lese boka. Ikke at det har blitt noe av det, men den står da på lista mi.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Ceres wrote:Mener du den svenske filmen "Ondskapen"? Den som er basert på Jan Guillous bok? Liker den filmen godt, jeg også, men jeg liker boka bedre.
Ja, det var den jeg mente. Har ikke lest boka, i det hele tatt er Jan Guillous forfatterskap upløyd mark for meg.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg får meg ikke til å se slike filmer. Det er for nært. Selve hendelsen, altså. Både de filmene om 9/11 og den om tsunamien. Jeg synes ikke slikt er hyggelig i det hele tatt, selv om filmen kanskje er bra. Jeg får meg virkelig ikke til å gå og se slikt.
Urban tilværelse
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

For meg kom WTC i akkurat rett tidspunkt. 9/11 er såpass langt unna tidsmessig at følelsene har komt i bakgrunnen, og denne filmen vekket dem til live og ga meg et nytt inntrykk av hendelsen. Men dette er selvsagt noe man må kjenne på selv, men når du finner det mulig så bør du sjekke ut WTC.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Daughter of the Nine Moon
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Daughter of the Nine Moon »

Jeg så The Three Burials of Melquiades Estrada her om dagen. Fantastisk film som jeg gledet meg stort over. En vidundrelig, vakker og overraskende film. Den var vel først og fremst et herlig avbrekk fra lange jentekvelder med filmer som Save the Last Dance, Dirty Dancing 2 og liknende, men jeg elsket den virkerlig. Til tross for at jeg ble litt rastløs og overtrøtt etter å ha sett litt over halve filmen.
En film jeg uten forlegenhet kunne anbefale til enhver som undres over hva de skal innvestere sine sårt oppsparte filmpenger på.
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.

Hva med ekornverdet?
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Jeg så Mean Girls i går, og likte den egentlig ganske bra. Betyr det at jeg er homo?
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Neh, syns å huske jeg også likte den når jeg så den.
Post Reply