Band navn fra tidshjulet

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Arangar wrote:hehe. sant det. er snakk om et deathmetal band her da.
Så det bør jo helst være litt "styggt" Razz
Men det er jo nok av onde ting i tidshjulet!
Noe styggt? Enkelt: "Nynaeve". Verre kvinnfolk skal du lete lenge etter. :lol:

Synd for dere at "Kannibal Corpse" allerede er brukt. De spiller så god musikk :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Arangar
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 30
Joined: Sat Jun 24, 2006 15:49

Post by Arangar »

Sauegjeteren wrote:Jack o'Shadow er jo ganske genialt, på sin måte. Men si gjerne mer om bandet, mer, mer, mer.

Hehe. kan vell si litt om det...

Er altså et deathmetal band som har holdt på i litt over 3 år nå. Vi heter nå Repent, men grunnet at det allerede er brukt av et tysk thrashmetal band børr vi egentlig finne noe annet, og repent er ikke akkurat så veldig orginalt. S
å i min desperasjon etter å finne noe orginalt tenkte jeg det var forsøket verdt å spørre her. Vi har spillt et par ganger i Tr.heim og diverse andre små steder i trønderlag, så det er jo noen som kjenner til bandet.. Har foreløpig bare spillt inn en demo, men har endel nytt materiale som vi skal få spilltinn så fort vi har penger til det :)
Last edited by Arangar on Tue Mar 13, 2007 9:31, edited 1 time in total.
La Kaosets Herre Rå...
Arangar
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 30
Joined: Sat Jun 24, 2006 15:49

Post by Arangar »

Sauegjeteren wrote:Jack o'Shadow er jo ganske genialt, på sin måte. Men si gjerne mer om bandet, mer, mer, mer.

Hehe. kan vell si litt om det...

Er altså et deathmetal band som har holdt på i litt over 3 år nå. Vi heter nå Repent, men grunnet at det allerede er brukt av et tysk thrashmetal band børr vi egentlig finne noe annet, og repent er ikke akkurat så veldig orginalt. S
å i min desperasjon etter å finne noe orginalt tenkte jeg det var forsøket verdt å spørre her. Vi har spillt et par ganger i Tr.heim og diverse andre små steder i trønderlag, så det er jo noen som kjenner til bandet.. Har foreløpig bare spillt inn en demo, men har endel nytt materiale som vi skal få spilltinn så fort vi har penger til det :)
Last edited by Arangar on Tue Mar 13, 2007 9:30, edited 1 time in total.
La Kaosets Herre Rå...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Arangar wrote:repent er ikke akkurat så veldig orginalt. S
å i min desperasjon etter å finne noe orginalt tenkte jeg det var forsøket verdt å spørre her.
Ja, for å stjele navnet fra en bokserie? Fryktelig originalt.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Arangar
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 30
Joined: Sat Jun 24, 2006 15:49

Post by Arangar »

Terje wrote:
Arangar wrote:repent er ikke akkurat så veldig orginalt. S
å i min desperasjon etter å finne noe orginalt tenkte jeg det var forsøket verdt å spørre her.
Ja, for å stjele navnet fra en bokserie? Fryktelig originalt.
øhm, Som om vi er de eneste som evt gjør det?
Alle band sitter jo å finner på nye ord slik at de ikke stjeler fra andre...
La Kaosets Herre Rå...
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Originalitet er oppskrytt, men OK. Om dere virkelig vil ha noe fælt kan dere prøve "Elaida's lover".

Videre, hva med "trollocs", eller kanskje "myrdraals"? "Cour'sovra"?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Arangar wrote:
Terje wrote:
Arangar wrote:repent er ikke akkurat så veldig orginalt. S
å i min desperasjon etter å finne noe orginalt tenkte jeg det var forsøket verdt å spørre her.
Ja, for å stjele navnet fra en bokserie? Fryktelig originalt.
øhm, Som om vi er de eneste som evt gjør det?
Og det gjør det jo... mer originalt? :?
Alle band sitter jo å finner på nye ord slik at de ikke stjeler fra andre...
Gjør de det? Trodde det var ganske vanlig å innrømme at bandnavn ikke var spesielt originale, jeg.

Men for all del, i enkelte kretser kan det jo hende det er originalt å påstå at det er originalt å finne bandnavn i verkene til en middelmådig fantasyforfatter.
Originalitet er oppskrytt
Jepp. My point exactly. I alle fall er det litt rart å snakke om å finne et originalt bandnavn på en høyst uoriginal måte, særlig når man til og med er uttalt klar over at man ikke er original. Selvmotsigende, synes jeg det høres ut som. But then again, what do I know...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Arangar
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 30
Joined: Sat Jun 24, 2006 15:49

Post by Arangar »

Terje wrote:
Arangar wrote:
Terje wrote: Ja, for å stjele navnet fra en bokserie? Fryktelig originalt.
øhm, Som om vi er de eneste som evt gjør det?
Og det gjør det jo... mer originalt? :?
Alle band sitter jo å finner på nye ord slik at de ikke stjeler fra andre...
Gjør de det? Trodde det var ganske vanlig å innrømme at bandnavn ikke var spesielt originale, jeg.

Men for all del, i enkelte kretser kan det jo hende det er originalt å påstå at det er originalt å finne bandnavn i verkene til en middelmådig fantasyforfatter.
Originalitet er oppskrytt
Jepp. My point exactly. I alle fall er det litt rart å snakke om å finne et originalt bandnavn på en høyst uoriginal måte, særlig når man til og med er uttalt klar over at man ikke er original. Selvmotsigende, synes jeg det høres ut som. But then again, what do I know...

Det var voldsomt til kvervilering ...
Siden vi er et deathmetal band så vil jeg si det er mer orginalt å finne et navn som ikke har blood, death, hell, gore osvosv.
Men kansje jeg skulle sagt at vi vil ha et navn som ikke er så jævla standard...men what ever.
La Kaosets Herre Rå...
Arangar
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 30
Joined: Sat Jun 24, 2006 15:49

Post by Arangar »

Arangar wrote:
Terje wrote:
Arangar wrote: øhm, Som om vi er de eneste som evt gjør det?
Og det gjør det jo... mer originalt? :?
Alle band sitter jo å finner på nye ord slik at de ikke stjeler fra andre...
Gjør de det? Trodde det var ganske vanlig å innrømme at bandnavn ikke var spesielt originale, jeg.

Men for all del, i enkelte kretser kan det jo hende det er originalt å påstå at det er originalt å finne bandnavn i verkene til en middelmådig fantasyforfatter.
Originalitet er oppskrytt
Jepp. My point exactly. I alle fall er det litt rart å snakke om å finne et originalt bandnavn på en høyst uoriginal måte, særlig når man til og med er uttalt klar over at man ikke er original. Selvmotsigende, synes jeg det høres ut som. But then again, what do I know...

Det var voldsomt til kvervilering ...
Alle band sitter jo å finner på nye ord slik at de ikke stjeler fra andre...
Det var ironisk ment som du kansje skjønnte, eller ikke....


Siden vi er et deathmetal band så vil jeg si det er mer orginalt å finne et navn som ikke har blood, death, hell, gore osvosv.
Men kansje jeg skulle sagt at vi vil ha et navn som ikke er så jævla standard istedet...men whatever...
La Kaosets Herre Rå...
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Samma om det er originalt eller ikke, så lenge bandnavnet er kult og gjerne reflekterer litt av hva bandet spiller så har det vel ikke så mye å si?
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Arangar
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 30
Joined: Sat Jun 24, 2006 15:49

Post by Arangar »

Akira wrote:Samma om det er originalt eller ikke, så lenge bandnavnet er kult og gjerne reflekterer litt av hva bandet spiller så har det vel ikke så mye å si?

Joda, det er sant det.
Men de tidligere navna vi har hatt som har værdt ganske standar har vi fort blitt lei av.
La Kaosets Herre Rå...
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 75
Joined: Sat Mar 24, 2007 17:00
Location: Tar Valon
Contact:

Post by Dovienya »

Shadowspawn - enkelt og greit?
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Sever
Trollok
Trollok
Posts: 3
Joined: Wed Nov 14, 2007 12:51

Post by Sever »

Aelfinn
Al'Tore
Trollok
Trollok
Posts: 10
Joined: Fri Sep 21, 2007 8:57

Post by Al'Tore »

'Servants/Children of the Dark/Myhrdraal'

:twisted:
Mizu
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sun Nov 11, 2007 21:05
Location: Jessheim

Post by Mizu »

Jeg prøver å få bandet mitt til å hete Elysium, men tror ikke de andre er like begeistret :P
Nå er Elysium fra romersk mytologi og ikke Wheel of Time men whatever. Kall bandet ditt Time xD noe enkelt er alltid det beste, så folk husker det.
Post Reply