Alt for varmt men melt et par grader mildere til Uka... Jippi regn,torden,haggel kom til meg, så lenge det ikke er snø og mindre enn 10Garder er jeg fornøyd.
I sommer, hmm, hva skal jeg da... jo jeg skal råtne bort på hytta HELE ferien og gleder meg enormt, skal ha med hesten min og kløve rundt i fjellene der med noen venner, har også lyst til å lære å skyte med pil og bue... men det er nok kun en drøm. Så hadde vi ringenes herre da. Dessuten er det en god annledning til å få skrivd en del, også vil jeg bli BRUN.
Men det er ikke internett på hytta mi, så kommer ikke til å være på fra sankthans til laaaaaaaangt utpå høsten, eller ikke fult så lenge men 10uker eller no..
Denne voldsomme varmen har gjort eksamenstida mi enda mer ineffektiv enn vanlig... Sier dere antakeligvis lite, men ta i betraktning hvor aktiv jeg har vært her de siste to ukene i forhold til de siste tre månedene, og prøv å forestille dere hva jeg gjør når jeg ikke er på nett? Gleder meg til noen grader mindre... i hvert fall til eksamen er overstått.
I sommer skal jeg jobbe en god del, dra på et bryllup, liten hyttetur med noen venner og kanskje en rest-tur til syden eller noe dersom jeg har lyst og rå og venner som har rå i august.
I morgen har jeg 2 timer og på onsdag er det mulig at jeg har 6 timer, men jeg satser på å komme opp i muntlig på fredag og når den er overstått har jeg ikke mer skole før langt uti august (stikker til Tenerife i tre uker den 19 og sniker meg på den måten unna de siste, kjedelige dagene etter ekasmen. HEHEHE )
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Dimmer 29. juni, slackern så hjemme til 9. juli. Da går turen til Barcelona, hvor vi skal være i noen dager. Så skal vi i løpet av de 12 neste dagene bruke interrailbillettene vi har kjøpt for å komme oss til Bremen. Etter det blir det å flytte inn i ny hybel i Trondheim. Gleder meg!
Jeg skal muligens til Tigerstaden en uke, ellers har jeg ingen klare planer. Jeg forsøkte - forsøkte veldig hardt og veldig mye, men uten hell - å få meg sommerjobb. Så jeg blir vel for det meste liggende under et tre med en bok. Og det er vel ikke så ille...
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Trudde det var enkelt å få sommarjobb noe eg, kjem vel ann på alder då men. Men om ein er 16+ så burde det ikkje vere så vanskeleg, om ein ikkje bur i ei lite bygd. Arbeidsmarknaden kokar no. Firmaet eg jobbar i har oppdrag til langt ut i neste år. Hytter og hus er god business for tida.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Jeg har vært utplassert hos en avis i år så jeg kunne fått sommerjobb hos dem... Eneste problemet er at de har sommerstengt...
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Jeg tar meg tre uker ferie rett etter skoleslutt. Hva jeg skal bedrive tiden med er litt i det blå, men et bryllup blir det i hvert fall. Deretter bærer det rett på jobb. Her er en allmenn oppfordring til forumets brukere: vær snille med ansatte på bensinstasjoner - vi er folk vi også
Det der gjelder forøvrig alle som jobber på butikk eller med annen service. Jeg har nå jobbet på Statoil i nærmere et år og det synes bare å bli flere og flere som ikke viser vanlig respekt når de forholder seg til ekspeditører o.l. Jeg påstår ikke at det er folk som dere som er verst - faktisk er det middelaldrende kvinner som klager og syter hyppigst. Menn og ungdommer pleier å oppføre seg normalt, men det finnes unntak der også. Et snilt ord utfører mangt et mirakel i forhold til sure gloser.
Dette var dagens moralpreken fra Lotta
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Jepp, mellomaldrende (40-60) kvinner er synderen sju til åtte gonger per ti plagsomme kunder. Dei gjenståande to komma fem er overvegande sjølvgode menn mellom tretti og femti, vanlegvis, men eldre menn og kvinner kan òg vere plagsomme, dog der går det meir på totalt fråverande sosiale antenner enn på direkte ufyseleg opptreden.
Forbausende lite plagsom oppførsel av kunder under 19, egentleg, når eg tenkjer over det.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Eivind wrote:Dimmer 29. juni, slackern så hjemme til 9. juli. Da går turen til Barcelona, hvor vi skal være i noen dager. Så skal vi i løpet av de 12 neste dagene bruke interrailbillettene vi har kjøpt for å komme oss til Bremen. Etter det blir det å flytte inn i ny hybel i Trondheim. Gleder meg!
Vel, hva skal jeg gjøre i ferien? Jeg har hatt ferie i en måned allerede og skal ha i fem uker til før jeg drar i militæret. Og i løpet av denne tiden har jeg allerede rukket å bli brun, og jeg trener, og skal fortsette med å trene og sole meg mer. Og lese masse flere bøker og være mye med kjæresten min.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Skal ta toget fra Hirtshals til Istanbul - regner med å stoppe noen dager i Berlin, Praha, Bratislava, Budapest, Beograd og Bucuresti.... Regner med å bruke to og en halv uke sånn ca.
Gleder meg Blir nok litt smålei av tog, men men...