Sorry, dobbelposting
Sommeren
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hey, no worries, med unntak av litt puslete plenklipping hjå ein nabo hadde eg ingen jobb før eg var seksten, eg...Azumiel wrote:At jeg skjønner dette håper jeg kom godt nok fram i den første posten min.Loki wrote:Vel, det betyr for meg i praksis skilnaden mellom å gå eit år utan å betale (dvs kjøpe) noko som helst utover mat, drikke, transport og straumrekningar/husleige, og å kunne kjøpe teikneseriar, gå på kino, kjøpe potetgull, bøker, filmar, etc. Eg kunne klart meg utan ein sommerjobb, men då ville det jaggu blitt tynt.Azumiel wrote:Skjønner ikke folk som kaster bort sommerferien sin på å jobbe, eller det gjør jeg jo, de vil tjene penger...
Selv ville jeg ikke byttet ferien min mot en sum på under 60.000,-
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Mulig han teller lekser og fritidssyssler generelt.
Selv har jeg jobba siden jeg var 13, som svømmeinstruktør, jobber nå som trener, og er ansatt hos FMC Technologies.
Det har alltid irritert meg at søskna mine, som er 16 og 15, ikke jobber og bare får og får penger av foreldre mine. Etter at inntekten min begynte å komme seg opp på et greit nivå, begynte jeg å kjøpe det meste for mine egne penger.
Selv har jeg jobba siden jeg var 13, som svømmeinstruktør, jobber nå som trener, og er ansatt hos FMC Technologies.
Det har alltid irritert meg at søskna mine, som er 16 og 15, ikke jobber og bare får og får penger av foreldre mine. Etter at inntekten min begynte å komme seg opp på et greit nivå, begynte jeg å kjøpe det meste for mine egne penger.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
I alle fall til han blir betalt for ein av dei.Ceres wrote:At du skriver om natta tror jeg vi må forstå som en hobby.
At du trener tror jeg vi må forstå som en hobby.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Exactement.Kjetil wrote:Lekser kan vel til nød være arbeid, men ikke trening og andre fritidssysler, i så fall arbeider jo alle så lenge de ikke sover.
Hehe, dette skulle være mitt neste poeng... Vel...Kjetil wrote:Lekser kan vel til nød være arbeid, men ikke trening og andre fritidssysler, i så fall arbeider jo alle så lenge de ikke sover.
Som femtenåring føler man gjerne at livet er tungt noen ganger, og at ingen andre gjør hva man selv gjør. Det er imidlertid en forenkling som blir vanskelig å leve med i lengden. Jeg mener ikke at du som femtenåring, Azzie, burde ha noen dårlig samvittighet for ikke å jobbe, man skal ikke trenge å jobbe som femtenåring. (Dårlig betalt får man også...) Men å skryte på deg ei femtitimers arbeidsuke synes jeg er drøyt... Da må du ta en prat med ei karrierekvinne først. La oss for eksempel ta en assistentlege som jobber som anestesilege. Nittentimers arbeidsdager flere ganger i uka. Etter dette er det barn og stell i hjemmet.
Urban tilværelse