Partienes grunnprinsipper?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

...

Siden nårtid begynte førsteklassinger uten stemmerett å utgjøre noen brannfare? Greit nok, en i paralellklassen min satte fyr på en barnehagen, men det er fire-fem år siden, så ikke noe stress. (Så må det vel nevnes at jeg utgjør en brannfare ved alle slike arangement. Jeg blir fort opphisset og rimelig hissig. Ikke ulikt FpU's debatant når Martin Henriksen begynte å gyve løs. Det var morsomt :D )
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Loki wrote:
Sauegjeteren wrote: Det jeg ikke likte var all drittkastinga, og jeg kom etterhvert fram til hvorfor FrP har blitt så gode på å ikke kaste dritt. De må kaste i alle retninger om de skal klare å forsvare seg, og da blir det for utvannet til at det nytter.
Oi, dei har verkeleg gjort jobben sin om dei har fått deg til å tru at dei ikkje "kaster dritt" i det heile tatt. :O
De kaster hvertfall mindre åpenbar dritt enn mange andre, det skal de ha.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Det kommer jo helt ann på hvor i landet du befinner deg, og hvem politiker som er med i debatten. Vi fikk en relativt gammel FrP'er som snakket mest om seg selv, mens naboskolene fikk en dust som gjorde lite annet enn å kaste dritt.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Sauegjeteren wrote:
Loki wrote:
Sauegjeteren wrote: Det jeg ikke likte var all drittkastinga, og jeg kom etterhvert fram til hvorfor FrP har blitt så gode på å ikke kaste dritt. De må kaste i alle retninger om de skal klare å forsvare seg, og da blir det for utvannet til at det nytter.
Oi, dei har verkeleg gjort jobben sin om dei har fått deg til å tru at dei ikkje "kaster dritt" i det heile tatt. :O
Verkeleg? Hm. Er mogeleg eg er partisk i akkurat dette, har mindre til overs for FrP enn tysk grammatikk, men er få fjernsynspolitikere eg føler kaster så mykje skitt som dei frå FrP gjer. (Skuledebattar har eg av naturlege grunnar ikkje vore på på mange herrens år) Mogeleg unntak er SV, men dei presterer kaste skitt på seg sjølve òg, så... det formildner det liksom litt, uansett kor dumt det måtte vere.

Men FrP nytter seg konsekvent av ein forferdeleg gjennomsiktig retorikk utan særleg innhald (som skummelt nok ser ut til å verke), og som konstant har ein implisitt antakelse og overlegen undertone om at alle andre partier er innbilske tullinger. Dei andre partiene har skittkasting til trass generelt ein tone som respekterer at andre meinar noko anna enn dei gjer.

No skal det nemnest at det er såklart enkeltindivid i andre parti som er ekstremt ille òg, men som ein generell regel oppfattar eg FrP som verst.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

davram bashere wrote:...

Siden nårtid begynte førsteklassinger uten stemmerett å utgjøre noen brannfare? Greit nok, en i paralellklassen min satte fyr på en barnehagen, men det er fire-fem år siden, så ikke noe stress. (Så må det vel nevnes at jeg utgjør en brannfare ved alle slike arangement. Jeg blir fort opphisset og rimelig hissig. Ikke ulikt FpU's debatant når Martin Henriksen begynte å gyve løs. Det var morsomt :D )
Nei ikke vet jeg heler. Vi gjemte oss på galeriet, men da fikk vi ikke sett noe.

men det var en bradebatt, men enkelte ting var ganske barnslig.
Som vann til tørst strupe
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Sauegjeteren wrote:
Loki wrote:
FrP trenger ikke å kaste dritt. De har mer enn nok med all den som kommer ut av kjeften.

(Ok, jeg er en kanskje smule partisk. *Ja, vi æhhhlska AUF, og vi æhhhhlska det vi sherhhhh...*)
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Jah. Da var det valgdag da. Regner med at folka her har brukt stemmen sin.

Som førstegangsvelger blei jeg overfalt av folk som skulle forklare meg hvordan ting fungerte. Var såvidt jeg fikk gå inn i den boksen aleine. :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Og du endte opp med?

Selv stemte jeg overaskende nok høyre.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Hørte jeg noen si hemmelig valg? :wink:

Nei, Høyre i Kongsberg er noen sosenisser, så de var utelukka for min del. Er et lite hakk mer til venstre jeg, ikke langt, men litt :P
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

venstre feks?
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

meget mulig :)
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Faile wrote:Regner med at folka her har brukt stemmen sin.
Joda. Og som ein B-gjenger sa ein gong "Og jeg har en veldig fin stemme."
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Kjetil wrote:Og du endte opp med?

Selv stemte jeg overaskende nok høyre.

Måtte du brenne :evil: . Bare sånn btw lzm :P

Er litt lei meg nå. ser ut som de rød-gørnne må sammarbeide med RV eller KRF her i Bodø. Pest eller kolera, hva vil du ha?
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Høyre vant valget!

Hipp, hipp hurra for Erling Lae :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Hvilken planet kommer du fra? Ap var valgvinnerne (men Frp og RV hadde stor framgang.)

Eller vent litt... Erling Lae... Det er Oslo du snakker om ikke sant! La oss bare håpe at Høyre holder seg unna Frp.
Post Reply