Kinotråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Ikke hørt om den? Sweeney Todd.. tror den kommer hvert øyeblikk.
Er en musikal..
Johnny Depp spiller en barberer som dreper kundene sine...
lolzi
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Har ikke hørt om den nei. Får se om jeg finner trailer.
er det musikal på læretet, eller er det sånn i teater?

Jhonny Depp skal synge? Klarer jeg ikke å foresille meg...
Som vann til tørst strupe
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Ja, han skal synge! :D Blir morro å se.
Det er egentlig en musikal på teater. Tror egentlig den er litt kjent, men ve ikke. Du finner trailern på filmweb i hvert fall.. har sett den mange ganger der!
lolzi
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

En musikal på teater er det da ikke trailer på på film web. eller er skuespillet filmet? Kanskje jeg bare får se den traileren.

Men kan ikke se på de på film web, skal se om jeg finner den på youtube.

Edit:
Sett. Ble litt forvirret jeg av den traileren, skjønte ikke helt hvaslags film de prøvde å lage...
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

nei, hehe, det er egentlig en musikal. Men nå har de laget en film av den med johnny depp. Så nå er det en film-musikal. Ja... Ikke teater, men film.
lolzi
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Skjønner... Men er den morsom, dramatisk, spennende, er det kjærlighet der eller kun kaos?

Synes nesten det burde være morsomt når Johnny Depp er med :P
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

vet ikke om den er så morsom egentlig.. han dreper jo kundene sine og sånn. nei, vet ikke jeg. Du får lese om den! Jeg skal i hvert fall se den!! :D
lolzi
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Chriz wrote:Når kommer den?
Prins Caspian kommer i begynnelsen av juli, en gang.
Sisnera wrote:Johnny Depp skal synge? Klarer jeg ikke å forestille meg...
Johnny Depp synger da ofte. Om du trenger hjelp til å forestille deg det, tror jeg han synger både i Chocolat og Cry-Baby.

Jeg tror det er meningen at Sweeney Todd skal være en skummel film. Forøvrig er vel Sweeney Todd en gammel Broadway-hit, og dessuten filmatisert flere ganger, om jeg ikke husker feil.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Var og så Arn for noen dager siden og som en leser av bøkene må jeg si: Dette var skikkelig dårlig. Jeg tar jo med meg en del balast fra bøkene når jeg ser den så kan være vanskelig å vurdere den som film, men altså... Syntes de på en eller annen finurlig måte har klart å gjøre handlingen mer tungvint i sine handlins endringer (som man naturlig nok er nødt til å ta på film (ville blitt lange filmer ellers)) i forhold til boken.
Også skuespillerne er liksom ikke helt der, litt halveis... Bortsett fra han som spiller Knut Eriksson, likte han.
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eg likte Arn, eg. No har ikkje eg lese bøkene på seks år eller noko sånt, men med unntak av ein ekstrem oppblåsning av romanseplottet så var det då rimeleg nærme boka slik eg hugsa den. Eg seier boka, ikkje bøkene, fordi bok to var jo knapt med. Midtaustenbiten var tona kraftig ned, som var litt underleg med tanke på at dei putta "Tempelridderen" i filmtittelen, men like greit, ettersom det berre ville blitt Kingdom of Heaven-ripoff uansett. Eg kunne tenkt meg meir fokus på svenskeintrigene enn kva me fekk, men reknar med det (og slaget om Jerusalem) kjem i den neste filmen. Alt i alt var eg nøgd.

Men bastardene snakka ikkje fransk! Kva fanden er meininga med det?! Alt det bryet med at "svenskene" snakka svensk, dei geistlege snakka latin og "araberene" snakka arabisk, og så snakkar ikkje tempelridderene fransk men ENGELSK? Snakkar om idiotisk.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Var og så Kautokeinoopprøret på kino med familien (se det er lenge siden jeg hadde gjort) i går kveld. Hva skal man si? Jeg, som sikkert de fleste av oss, hadde heller liten kunnskap av som skjedde sånn nøyaktig, annet en at det var et slags opprør mot nordmenn i nord.
Spoiler
Av en eller annen grunn trodde jeg at det skulle være et opprør med mange folk, ikke bare den lille flokken det var, og at selve opprøret skulle være større. Når sant skal sies, så har Nils Gaup (regisør) sagt at hovedvekten i filmen skulle være på forspillet og det rent menneskelige ved opprøret.
Filmen preges av godt skuespill, god dialog, troverdige karakterer og en sinnsykt flott natur. Anbefales for de fleste
Manbearpig
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jeg leste et sted at opprøret faktisk var større, og at det var fler med, så filmen er egentlig litt underdreven. Det fine med det er selvsagt at ingen kan anklage Gaup for å overdrive. Og jeg tror det hele virker mer ekte slik. Jeg fikk ikke den "Dette er jo bare en film"-følelsen når jeg så den, noe som gjorde filmen fryktelig fæl. Fæl og flott.
Lothar
Asha’man
Asha’man

Post by Lothar »

Noen her som har sett Stardust? Noe pent å si om den? Hvordan er den i forhold til boken?
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Kjøpte den faktisk på dvd i dag, så ti minutter senere at jeg kunne ha fått den til 30 kroner mindre, men jaja. Fikk ikke sett den på kino, så i kveld er det duket for den på giganttv-en min på hybelen!
Manbearpig
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Det er masse fint å si om den.
Jeg synes filmen og boken var like gode, men like, det var de ikke. Noe som jo er en av de fine tingene man kan si om den.
Post Reply