Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Får me inn Faile her igjen så får me vel høyre det som er verd å høyre om Taake reknar eg med, pluss litt til. Har alle platene deires, men ikkje mykje eg har høyrd på dei, så kan nok ikkje uttale meg. Blir litt for mørkt for meg.

Epica derimot har eg høyrd temmeleg mykje på. Har nesten berre høyrd dei og Meldrum den siste tida. :D
Kva skal ein seie om Epica då? Jau, ein ting... ufatteleg bra! Ei meir perfekt blanding mellom metal, female voice, growling, klassisk og opera kan ein neppe finne. Detter bandet er vel det som stend øvst på ''må sjå live'' lista mi. Ikkje det at eg har for vane å vera på konsertar, snarare tvert om, men om Epica kjem til Noreg så reiser eg dit! (Må sikkert ha med ein guide i den byen dei kjem då men. Byretningsvill... kven?) Må vel utvide ''signatursamlinga'' mi frå bandet, som består av eit kort så langt... (Takk Siri Sedai) :wink:
No får me berre håpe at Simone blir frisk att snart og at det kanskje kan koma eit nytt album etter at alle turneane dei skal ha er i boks.
Og til dykk som ikkje har høyrd Epica, men likar rock/metal eller opera/klassisk, så veit de no kva som bør stande øvst på lista over nye band som må høyrast.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Okei... Det første som slår meg når jeg begynner å lese om Taake (på wikipedia selfølgelig) er: Black Metal, wehey så kult :). Bergen, uff. :P Fengsel, uff.
Så hørte jeg en sang da, og den var helt merkelig :P Vanligvis har jeg ikke noe mot Black Metal, men denne var nok i voldsomste laget for meg :D

Epica, har de noe med Kamelot og gjøre?
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Taake er vel litt heavy for dei fleste. :lol:

Kamelot har ei plate som heiter Epica, men me snakkar om bandet som spelar symfonisk metal.
http://en.wikipedia.org/wiki/Epica_(band)

Og jaudå, Simone (Epica) og Roy Sætre ''Khan'' Khantatat (Kamelot) har sunge ein duett saman. :wink:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
hooi
Trollok
Trollok

Post by hooi »

Aaaait, for det meste hip hop på meg, og jeg annbefaler alle å laste ned necro : Death rap.. Og Atmosphere : godlovesugly
Jeg trener ikke, for jeg er svak for damer.

what the fuck is wtf?
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Hiphop, æsj :wink:
Neida :P Men jeg er ikke noe hiphop fan nei... :?
- Mat
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Ikkenoe hip-hop fan jeg heller. Kan sikkert være bra innimellom da xD
hooi
Trollok
Trollok

Post by hooi »

=/
Jeg trener ikke, for jeg er svak for damer.

what the fuck is wtf?
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Den kuleste hiphop-låta jeg vet om, og jeg er overhode ikke noe fan av hiphop/rap etc., er Gymclass Heroes - Taxi Driver, hvor hele sangen egentlig bare er en oppramsing av eksisterende (?) emo/punk-pop o.l. band. Utrolig morsom, også er den gitt ut på Fueled By Ramen..
Manbearpig
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Aner vel strengt tatt ikke hva definisjonen av hiphop er, men det blir som oftest at rap, hiphop, r&b og alt det der går for det samme, da jeg ikke hører på noe av det :P hehe
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

dere er så.. sånn "liker ikke hip hop jeg"
Jeg tror det er mye kul musikk innen alt mulig (nesten). Jeg hører ikke mye på hip hop, men er en del kult innimellom. Og de fleste som digger hip hop liker jo ting vi andre ikke har hørt om. Det vi hører jeg jo mest det som går på radio.
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Hører (nesten) aldri på radio jeg... :P

Jeg prøver å være så diplomatisk som mulig til det meste, men akkurat på dette området er det svært vanskelig for meg.

Fikk den kule plakaten i går 8)
"WARNING: Only heavy metal music allowed on these premises." Den skal på døra mi ^^
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

har du hørt no hip hop da? siden du ikke hører på radio? :P hehe
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Som sagt tidligere, har hørt rap og har hørt r&b og det blir for meg mye av det samme, akkurat som forskjellige metallsjangre blir mye av det samme for dere hiphopere.
Sa også tidligere at jeg ikke vet hva definisjonen på hiphop er.
En ting kan jeg si helt sikkert og det er at rap er grusomt "/
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Jeg synes noe rap er kult. Jeg har ikke hørt mye, men synes den Lose yourself av Eminem er kjempefin!
lolzi
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Angående "hører ikke på hiphop jeg...." så kan jeg forklare det ganske greit. Jeg liker ganske mye forskjellig enten det er opera, jazz, country, rock, metal, klassisk, bluegrass, soul, gospel, osv, men desverre har jeg utviklet sperre for rap og trance-lignende saker. Grunnen til det er det stort sett bare er en enkelt rytme og vokal, eventuelt forvrengt vokal. Og det tåler jeg ikke, beklager. Det betyr ikke at jeg hater alt innen sjangrene, det betyr bare at det synlige i sjangrene frastøter meg, enkelt og greit.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply