Samfunnet i tidshjulet

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Mattrim
Trollok
Trollok

Samfunnet i tidshjulet

Post by Mattrim »

Jeg er i gang med å skrive et særemne om fantasybøker nå, og verdens øye er en av bøkene jeg har valgt. De to andre er magikerens lærling av Raymond E. Feist og ørnens sønn av Olav Havnes.

Problemstillingen min er å sammenligne miljøet i disse bøkene, det vil si sammenligne samfunnene.

Det jeg lurer på er om noen har/vet om noen linker/artikler/bøker etc. som kan ta for seg samfunnet i disse bøkene eller i fantasybøker generelt. Det hadde vært utrolig hjelpsomt.

(Jeg vet ikke om dette er den rette plassen og skrive dette spørsmålet, så bare flytt meg om jeg er på feil plass)
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Haha, lættis xP

Jeg har fått igjen særemne mitt i dag, om norsk fantasy vs. amerikansk, og fått en 5 skriftlig karakter, for litt slurvefeil, og en 6 muntlig karakter fordi analysen min kicka ass...! xD

Jeg kunne sendt deg det jeg har skrevet, men vet ikke om det hjelper så mye, for har ikke så mye om akkurat samfunnet?
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Kan vere du finn noko om samfunnet WoT i FAQ-en til Wotmania. (No veit ikkje eg om du har lest Drømmenes Kniv, men merk at det vil vere spoilerar for den der.)
Mattrim
Trollok
Trollok

Post by Mattrim »

Jeg har lest alle bøkene, så akkurat det bekymrer jeg meg ikke over :)

Om det er noen flere som vet noe, så rop ut!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Har man fått svar fra Incanus(som av en eller annen rar grunn plutselig heter Torbjørn), så har man vel fått så godt svar som noen kan gi :)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Plutseleg? Det byrjer no å verte ei stund sidan eg skifta no ... (Halvanna år faktisk.)

Og Wotmania linker eg berre til nærast av gamal vane, ettersom eg veit det står mykje forskjellig der. Kan godt vere det finst andre sider der det står meir.
Post Reply