Jeg er i gang med å skrive et særemne om fantasybøker nå, og verdens øye er en av bøkene jeg har valgt. De to andre er magikerens lærling av Raymond E. Feist og ørnens sønn av Olav Havnes.
Problemstillingen min er å sammenligne miljøet i disse bøkene, det vil si sammenligne samfunnene.
Det jeg lurer på er om noen har/vet om noen linker/artikler/bøker etc. som kan ta for seg samfunnet i disse bøkene eller i fantasybøker generelt. Det hadde vært utrolig hjelpsomt.
(Jeg vet ikke om dette er den rette plassen og skrive dette spørsmålet, så bare flytt meg om jeg er på feil plass)
Samfunnet i tidshjulet
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Haha, lættis xP
Jeg har fått igjen særemne mitt i dag, om norsk fantasy vs. amerikansk, og fått en 5 skriftlig karakter, for litt slurvefeil, og en 6 muntlig karakter fordi analysen min kicka ass...! xD
Jeg kunne sendt deg det jeg har skrevet, men vet ikke om det hjelper så mye, for har ikke så mye om akkurat samfunnet?
Jeg har fått igjen særemne mitt i dag, om norsk fantasy vs. amerikansk, og fått en 5 skriftlig karakter, for litt slurvefeil, og en 6 muntlig karakter fordi analysen min kicka ass...! xD
Jeg kunne sendt deg det jeg har skrevet, men vet ikke om det hjelper så mye, for har ikke så mye om akkurat samfunnet?
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Kan vere du finn noko om samfunnet WoT i FAQ-en til Wotmania. (No veit ikkje eg om du har lest Drømmenes Kniv, men merk at det vil vere spoilerar for den der.)