Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Nå er klokka 04.57, jeg får ikke sove fordi jeg har fått en skikkelig influensa, og gleder meg til 3 eksamner neste uke :(

Har kommet opp i norsk (selvfølgelig), nynorsk og biologi :? Er mest fornøyd med sistnevnte, da jeg klarte å karre meg til en 6er i faget :D

Har imidlertidig vært på russerulling med den første og eneste russen i år som har fått hjernebetennelse, og nå sitter jeg her med influensa selv, og under en uke til eksamen, så er på en måte litt stressa.

Har i tillegg 1 time og 3 minutter før det begynner noe fornuftig på tv, så tenkte jeg skulle dele mine frustrasjoner med dere imens :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

Hadde engelsk eksamen på onsdag.
Like lett som en loggetur det:D
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Prøvde den jeg og for noen dager siden, 8 av 12 rett. Håpløst at det går ann å bruke multiple choice som vurderingsform.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Synes nesten det er greit at det er det i georessurser jeg. I kombinasjon med praktisk del og teoretisk.

Men takket være snittet deres ifjor så er vi jo dømt til å få noe verre iår. Selvom jeg gjerne skulle hatt tak i de gamle eksamens spørsmålene jeg også.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Oioi, dere får jo skikkelig bra på den prøven jo. Det var litt flaut. Jeg som liker det og vil ta det studiet til og med! Også får jeg bare 3 rette. haha! :oops:
lolzi
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Faile wrote:Synes nesten det er greit at det er det i georessurser jeg. I kombinasjon med praktisk del og teoretisk.

Men takket være snittet deres ifjor så er vi jo dømt til å få noe verre iår. Selvom jeg gjerne skulle hatt tak i de gamle eksamens spørsmålene jeg også.
Greit? Største tullefaget vi har hatt før tekled. Lærte jo ingenting, A i snitt, dritfag. Jeg sendte de gamle eksamesoppgavene til to - tre stykk i klassen din, kan sende de til deg og, om du vil ha :)
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Hmm... sist eg skreiv i denna tråden var visst i november 07... byrjar å bli ei stund sidan ja.

Uansett, sidan sist har eg teke fagbrev som tømrar, og jobba snart eit år som fagarbeider. Var litt lei jobbing ein periode, og byrja tenkje på skule att. Likar igrunn arbeidet no, men har lyst til å ta litt meir utdanning og. Tenker eindel på arkitekt utdanninga, men er veldig vanskeleg å koma inn der når ein ikkje har gjenge almennfag.
Så når eg fant ut att det stod mellom;
- å ta anten 1 år på påbygg, og så ta 1 år, kanskje 2 år, på realfagsforjuping og koma inn på arkitekten etter det.
- eller ta 3 år på byggingeniør og kunna velje masse ulike ting etter det, så blei ikkje valget så vanskeleg.

Så i vår søkte eg meg inn på Byggningsingeniør, Y-vegen ved HiT i Porsgrunn.
Fekk fyrst beskjed om att eg hadde kome på venteliste, men ved andre opptaksrunde kom eg inn.
Så til høsten blir eg student att. Skal bli artig å sjå kor mykje kunnskap som er att oppi skallen når alt kjem til alt. :D
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Uæ! Da skal jeg til Ullevålsveien 5 på mandag og tirsdag for å gjøre khio sine opptaksprøver nr. 2. Jeg har hørt at de er innmari vanskelige. Det er vel ingen her som tilfeldigvis har vært gjennom disse før, og kan komme med noen hint til hva man bør øve på?
Gruer meg litt. Har fått høre at det er 30 som kom videre til andre runde, og jeg er ganske sikker på at det bare er 12 som får tilbud om skoleplass. Får vel bare gjøre så godt jeg kan.
lolzi
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Eg veit eg har tenkt å prøve på KHiO neste år, men då på skodespelarfaget. Der veit eg berre at det er særs høge krav. Eg får vel gjere det beste eg kan, det er trass alt den beste moglegheiten min.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Tok min siste skriflige eksamen på den videregående skole i dag. Bare muntlig igjen, men det tar jeg ikke så hardt på; jeg er god til å jabbe.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Da var endelig sommerferien her; etter tre døgn med blod, svette, tårer og en hjemmeeksamen nedenfra skal det bli gått å ikke gjøre noen ting, nada!
Manbearpig
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Var ferdig med eksamen og i dag, så blir det to uker med jobb før den store sommerturen 2009 8)
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Jah..da slipper jeg den store bomben.
Jeg kom opp i muntlig i akkurat det faget jeg trodde...fransk!!!!!!!!!!!
Sitter og ler hysterisk til meg selv akkurat nå, er like før jeg blir gal..
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Nå er det så godt som sommerferie! Jeg slapp muntlig eksamen, og er mildt sagt lykkelig for det, så nå trenger jeg bare å møte opp til avslutning på tirsdag og så er det ferie! :D
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg har muntlig kjemieksamen i morra, og holder på å dø...
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply