Beste serie og bok

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Ceres wrote:
Eivind wrote: Må bare komme meg igjennom Holy Blood, Holy Grail og The Da Vinci Code først. Får ta meg en tur innom amazon før jeg drar på sørlandet ;)
Why bother?

Ærlig talt. Bruk tida di på bedre ting!

Og til Trollok: Har ikke lest PS I love you, men den hørtes ikke ut som ei bok for meg. Kan nok desverre ikke støtte deg på denne posten heller! :D
Har ikke lest Holy Blood, Holy Grail enda, men både The Da Vinci Code og Angels and Deamons er fantastiske bøker. Av de absolutt beste spenningsbøkene som finnes.

Prøvde å overtale Eivind til å lese The Da Vinci Code før han leser Holy Blood, Holy Grail, siden jeg tror det er mest spennende, men sta som han er hører han vel ikke...

Kom hjem fra Danmarks ferie i går, ble ferdig med EotW igjen :D For en bok!

Nå skal jeg lese noen av Antony Beevor sine krigsbøker, før jeg leser flere Wot-bøker.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

trollok wrote:Jeg synes også nick hornyby er bra, men High fidelity er ikke best. Likte mye bedre Gutter er gutter og den med ho som villle skille seg fra mannen. Husker ikke navnet.

Men Paulo Coelho er da også kjempe brae bøker! Veronika vil dø, ved elven Piedra satt jeg og gråt og 11 minutter er utrolige historier, skjønner ikke at det går ann å skrive sånn.

Tilslutt vil jeg absolutt anbefale "PS I love You" denne boka er den mest rørende og romantiske boka om død jeg har lest!
Har ikke lest de Coelho bøkene du nevner, men kan ikke tro noen av dem er bedre enn Alkymisten, den mest meningsfulle boka jeg noengang har lest.
trollok
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by trollok »

vel, kan ikke si meg uenig ettersom jeg ikke har lest den mest kjente boka til P.C. Den er nok ganske lærerik ja, akkurat som alle de andre. Føler meg på en måte mer tilfreds med livet mitt etter å ha lest bøker av PC!
Siv
Trollok
Trollok

Post by Siv »

Litt senere enn alle andre, men jaja..

WoT er min yndlingsserie.
Når det gjelder andre sjangre enn fantasy har jeg veldig mange bøker som jeg liker, av forskjellige grunner.
Den boka som ga meg min første virkelig sinte leseropplevelse, var "Hvite niggere" av ingvar ambjørnsen(den er IKKE rasistisk hvis det er noen som skulle komme til å tenke i slike baner). Boka er skikkelig bra, og den slutter med setningen "Dyrt som faen." Jeg hadde da nettopp lest Ari Behns "Trist som faen" og var mildt sagt lite imponert. Det eneste jeg likte var setningen trist som faen. Så leser jeg ei bok som er skrevet leeenge før og inneholder denne geniale setningen(nesten den samme i allefall). Og jeg ble så sint. Det var sikkert tilfeldig, men jeg får meg ikke til å like Ari Behn etter dette.

Alkymisten av Coelho er også en fin gå-inn-i-deg-selv bok, eller hva man vil kalle den. For en liten stund siden leste jeg den drømmende delfin, i samme gata, men av en annen forfatter, og den var koselig å lese.
Har hatt litt dilla på russiske forfattere en stund. Jeg likte veldig godt anna karenina av tolstoj(tror jeg), og idioten av dostojevskij. Det som er så kult er at språket og formuleringene er så typisk gammel russiske og så fjernt fra hva jeg ville ha sagt.
"It is not true that we have only one life to live;
if we can read, we can live as many more lives
and as many kinds of lives as we wish."
-S.I. Hayakawa-
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

hmm... virker ikke som om det er så mange her som er enig med deg i spørsmålet om theDVC og A&D.. henviser til tråden om Dan Brown. er vel delvis enig med deg.. klarer ikke å legge dem fra meg når jeg holder på med dem... men liker ikke det som sies om at det er oppspinn... :shock: :(

har fått de to andre bøkene idag :D regner med noen timer til lesing nå ja.. hehe
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Siden dette virker som hovedtråden for Annen Fantasy, poster jeg dette her.

For interessant historietime om fantasy, forfattere, tegneserier, salgstall, debutanter, kvalitet, subjektivitet, o.l., se denne tråden:

http://www.wotmania.com/fantasymessageb ... eID=141456
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply