A Memory of Light.

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Veldig trolig at den blir utsatt mange ganger. :cry:
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Steike.. 1500 sider er litt det da.. Da hadde jeg personlig skrivet en bok på 700 sider å en på 800 sider.. Selv om han har lovet å gjøre ferdig serien i bok 12.. Håper jeg får tid å lese ferdig alle bøkene to ganger for den kommer ut... Jeg blir hvertfall skikkelig skuffet viss han lager en dårlig slutt... alt annet er jo så bra.. da får det heller ble 15 bøker for meg...
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

1500 sider er EN TYKK bok altså! Må da nesten trykke den på sånne bibelsider for å få plass!! :lol:
Men det er jo bra at han skriver lange bøker, da har jo vi lesestoff lengre!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Ja det er jeg enig i.. Håper bare at den boka blir bra jeg..
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Jeg har alltid sakt at en tjukk bok er en bra bok, og det stemmer oftest

Håper det gjør det med den siste boka. Der er ikke morsomt hvis han må kutte ned boka for å få plass. Heller en bok til da!
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg for min del håper virkelig at boka kommer i sommerferien eller eventuelt påska. Ei slik uke som den jeg hadde nå er vanskelig å ta igjen. Ligger fortsatt langt etter med den ukas pensum jeg... :(

(Klarer ikke legge den fra meg!)
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Ayreon wrote:Jeg har alltid sakt at en tjukk bok er en bra bok, og det stemmer oftest

Håper det gjør det med den siste boka. Der er ikke morsomt hvis han må kutte ned boka for å få plass. Heller en bok til da!
store bøker er bra bøker?? tja, etter nivået til trist som faen er jeg tilbøyelig til å være enig med deg :lol: og jeg er enig! heller flere bøker en en stor!!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Jeg for min del håper virkelig at boka kommer i sommerferien eller eventuelt påska. Ei slik uke som den jeg hadde nå er vanskelig å ta igjen. Ligger fortsatt langt etter med den ukas pensum jeg... :(

(Klarer ikke legge den fra meg!)
Kjenner problemet... :(
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Logain
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Logain »

Stemmer for å dele den i to. Det ville da blitt 13 bøker og tallet 13 går jo igjen flere steder i serien etter det jeg har skjønt.

Ellers håper jeg de gir ut det leksikonet det var prat på, han har jo gitt ut en bok hvor det står om verdenen, men det er liksom ikke nok.[/spoiler]
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

GI DEG! DET BØR KUN KOMME EN BOK TIL!

Jeg har ventet så lenge, og nå begynner endelig ting å bli besvart. Ønsker en avslutning.

(Tiltross for godt argument med tallet tretten.)

Og liker godt lange bøker jeg. Synes WoT-bøkene er alt for korte! 700 sider er jo ingenting!
Logain
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Logain »

Liker tykke bøker jeg også, de tar seg godt ut i bokhylla, men de er tunge å drasse rundt på. Men 1500 sider, det blir sånne tynne pingle ark som ryker så fort du skal bla om.

Også er det jo en serie med så mange plot og tråder at det ville vært genialt å avslutte med 13. Samtidig så vil Jordan da kunne avslutte med stil og si at det var planlagt :wink:

Kunne jo gitt ut to bøker på en gang eller med en måneds mellomrom
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Ha! Det kommer han ikke til å gjøre! Tror jeg... Eller... Hm...

Kanskje...

Han er jo amerikaner da....

Tenker på penger...

Dersom de får ta sekshundre for samme tingen som de tar trehundre for... hm...

Huff... vond tanke...
SirGalrim
Hengiven
Hengiven

Post by SirGalrim »

Før jeg leste KoD håpet jeg på at dette var nest siste bok. Men nå etter å ha lest KoD håper jeg på at neste bok blir nest siste. :lol: 13 bøker hadde passet utmerket, og om de holder KoD kvalitet eller høyere så skriker jeg klart ja takk!!
A Memory of Light - memoryoflight.com
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Ceres wrote:Ha! Det kommer han ikke til å gjøre! Tror jeg... Eller... Hm...

Kanskje...

Han er jo amerikaner da....

Tenker på penger...

Dersom de får ta sekshundre for samme tingen som de tar trehundre for... hm...

Huff... vond tanke...
spiller egentlig ingen rolle hvor mange bøker det kommer ut, så lenge historien blir bra... og han tenker nok ikke bare på penger tror jeg... han har jobba med dette i maaaange år, så jeg tror ha ikke er så kynisk at han bare tenker på penger...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Faile wrote:spiller egentlig ingen rolle hvor mange bøker det kommer ut, så lenge historien blir bra... og han tenker nok ikke bare på penger tror jeg... han har jobba med dette i maaaange år, så jeg tror ha ikke er så kynisk at han bare tenker på penger...
Tror ikke jeg heller. Man legger ikke så mye av livet sitt ned i et slikt prosjekt bare for å bli rik! Det nekter jeg å tro hvertfall... Men forlaget og slik vil vel mase å mase for å bli rikest fortest mulig kan jeg tenke meg! Bare håpe de ikke har for mange innspill når det kommer til bøkene, med endringer og slik. Da kan ofte komme med forslag til endringer slik at bøkene skal bli mer kommersielle! Eller noe sånt...
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Post Reply