Kar i rustning på coveret til "The Great Hunt"
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Kar i rustning på coveret til "The Great Hunt"
Jeg kan ikke huske å se denne personen i boken, men alikevel så er han på coveret der og titter ned på hva som ser ut som Rand, Loial, og Selene.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg tror vel dette er en seanchaner, ut fra det jeg mener å huske er beskrevet som insekthjelmer, eller lignende.
Eventuelt er det en trollok, type geit eller noe slikt.
Jeg mener å huske at det er et eller to av de andre covrene også som har slike skapninger utenpå. Jeg skal sjekke det ut i dette øyeblikk.
Endret: Jeg fant flere av dem på coveret til The Fires of Heaven, og det ser vel fortsatt ut som at det er trolloker som lusker rundt. Det kan være at disse er "tilsatt" for å gjøre farene mer tilstedeværende, og for å fylle ut covrene.
Merk at dette er min teori, og jeg er ikke sikker i det hele tatt.
For ordens skyld:

Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Det er ingen hemmelighet at Darryl K. Sweet -- den faste forsideillustratøren -- ikke har peiling på Tidshjulet. (En desto større overraskelse er det at gjeteren ikke har det, for seriøst, seanchanere, grabben?
) Eventuelt bare at leser bøkene en gang, og designer seg ei scene løselig basert på ei eller flere scener i boka, hvor han gjerne slenger inn et par elementer som ikke hørte hjemme i den opprinnelige scena, men som Sweet tydeligvis mente tydeliggjorde hva boka handla om.
Mannen i rustning er ingen mann, det er en Trollok, og det samme gjelder de på framsida av bl.a. Himmelens Flammer.
Mannen i rustning er ingen mann, det er en Trollok, og det samme gjelder de på framsida av bl.a. Himmelens Flammer.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg tenkte det kanskje var en forsaken som fulgte etter de eller noe, som jeg foreløpig ikke har hørt noe om
Rand så jo kul ut på coveret til Fires of Heaven da
EDIT
Hva for kunstnerisk grunn har gjort at artisten ikke har malt øyne på Rand og det som skal se ut som Loial (litt dårlig tolkning mener jeg men ^_^)
Rand så jo kul ut på coveret til Fires of Heaven da
EDIT
Hva for kunstnerisk grunn har gjort at artisten ikke har malt øyne på Rand og det som skal se ut som Loial (litt dårlig tolkning mener jeg men ^_^)
Jeg har hele greia jeg. men de har nemlig ikke heldekkende hjelmer, og virket ikke i nærheten så truende. Dessuten har jeg fått for meg at disse fortapte bare kommer valsende når de først gjør det. Hvis du ser på (spoiler fra Great Hunt)Terje wrote:Ingen Fortapt; med mindre du leser en av disse nye utgavene hvor baksida er obskurert (aiii...), så kan du snu boka og se at det skjuler seg flere sånne styggginger der.
Spoiler
At Aginor og Balthamael bare kommer tuslende, og Lanfear bare begynner å klå på Rand før hun sier til Min "Jeg er Lanfear" liksom 
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
stefan_hoy
- Den Fortapte

-
stefan_hoy
- Den Fortapte

-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!