Sommeren

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Ja'a. Jeg skal da jobbe på Kongsbergs hjørnesteinsfabrikk/konsern FMC hele sommeren. Eller, blir tid til en liten tur til London, og rugbyturnering i Danmark.

Blir nok desverre lite sol på meg, som må se fra til en kjedelig kontor hele sommeren. blæ.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Begynte ferien sist uke, har to uker fri, som jeg skal bruke på å pakke, nyte det nydelig været på sørlandet, og kjøre en tur til Trondheim med ett flyttelass. Resten av ferien skal jeg jobbe, 1 august flytter jeg til bartebyen, blant annet for å ta et oppfriskningskurs i kjemi.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Liker serriøst ikke sånne folk (de som tar seg fri før meg og apåtil skryter av det. Dere skal bare høre søstra mi, hun er ferdig med videregående og hun benytter enhver annledning til å gni det inn.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Lothair Mantelar wrote: Her er en allmenn oppfordring til forumets brukere: vær snille med ansatte på bensinstasjoner -
:shock: ....middelaldrende damer!....sure....vel, prøv å smile til de middelaldrende damene.. hjelp med å skifte lyspærer og sånn....vi er folk vi og :lol: :lol: :lol:
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Har ingen problemer med benesinstasjonansatte, men folk som sitter i kassa på LAV-prisbutikker derimot. De er somregelt sure og da er det vanskelig å være hyggelige mot dem.

PS: Siri: Hvilken alarm er det som skal gå av?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Hadde eksamen 31. mai, og begynte å jobba 4. juni. Den første uka var jeg stort sett utendørs, skjorteløs, og jobba med slått av diverse slag. Pådro meg selvfølgelig stygge brannsår på ryggen.

Er nå ferdig med andre uka av jobb -- med unntak av at jeg må lage fem liter vaffelrøre i morra, og at jeg må være med på åpninga av museet jeg jobber på (i år også; fjerde sesongen -- 17% lønnshopp) på søndag -- og på mandag begynner jeg med vanlige dager. 11-17 hver dag i ei uke, før jeg skal ha fri i to uker. To nye omvisere betyr mer ferie. :D

Når det gjelder planer... lese bøker, hovedsaklig. Skal også prøve å ta kontakt med noen gamle kompiser fra ungdomsskolen og videregående, uansett hvor mye vi har vokst fra hverandre. Fotball og øl er tross alt et ganske universelt språk.

Tenker jeg skal tilbake til Trondheim rundt 13. august, for å være med på fadderuka. Sikkert bortkasta, men kan være greit å få med seg.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg klarer ikke å forstå hvordan vi to kan få samme støtte fra staten til utdanning. Du har eksamen i slutten av mai! Det vil si at du har omlag en måned mer ferie, en måned mer å jobbe for på sommeren, og hele to uker med fortsatt studielån. Selv har jeg eksamen den 20. juni, og det vil si nesten ei uke etter at studielånet har "gått ut". Det er utrolig irriterende. Du kan snakke så mye du vil om at etter at vi kommer ut i jobb vil vi antakeligvis ha en bedre grunnlønn, men søren altså. Det er urettferdig her og nå. Og her og nå stiller vi jo ikke noe annerledes. (Dette kommer jo da i tillegg til at vi nok har tre til fire ganger så mye undervisning som dere på vanlige ukedager...)
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Så er det da også slik at de skal kreve litt mer å bli lege og da.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Jeg klarer ikke å forstå hvordan vi to kan få samme støtte fra staten til utdanning. Du har eksamen i slutten av mai! Det vil si at du har omlag en måned mer ferie, en måned mer å jobbe for på sommeren, og hele to uker med fortsatt studielån. Selv har jeg eksamen den 20. juni, og det vil si nesten ei uke etter at studielånet har "gått ut". Det er utrolig irriterende. Du kan snakke så mye du vil om at etter at vi kommer ut i jobb vil vi antakeligvis ha en bedre grunnlønn, men søren altså. Det er urettferdig her og nå. Og her og nå stiller vi jo ikke noe annerledes. (Dette kommer jo da i tillegg til at vi nok har tre til fire ganger så mye undervisning som dere på vanlige ukedager...)
Sant. Men jeg tror vi på innføringsfagene har eksamen så tidlig for at fordypningsfagene og masterfagene skal få tida de trenger i juni, så... :\
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

jeg skal jobbe frem til andre uka i juli, ha to uker ferie, og så skal jeg tilbringe fire uker på et ridesenter i kongsvinger, og jobbe for føden og for undervisning der. og så er det tilbake på jobb med en gang jeg kommer hjem (tre uker uten lønn blir hardt.. men satser på at gode opplevelser og masse lærdom gjør opp for det).

blir nok lite reising på meg, iom at jeg får så lite ferie i år... fra åtte uker til to blir nok en tøff overgang. :|
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

:)
Last edited by Azumiel on Tue Jan 26, 2016 12:44, edited 1 time in total.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Det er fordi du er 14 år, og bor hjemme.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Wolfbrother wrote:Det er fordi du er 14 år, og bor hjemme.
Jeg vet det :D
Jeg er 15 btw
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Dovienya »

For en fantastisk verden du må leve i, Azumiel.
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Dovienya wrote:For en fantastisk verden du må leve i, Azumiel.
Hva får deg til å tro noe så sprøtt?
Last edited by Azumiel on Tue Jan 26, 2016 12:44, edited 1 time in total.
Post Reply