Sommeren
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Ja'a. Jeg skal da jobbe på Kongsbergs hjørnesteinsfabrikk/konsern FMC hele sommeren. Eller, blir tid til en liten tur til London, og rugbyturnering i Danmark.
Blir nok desverre lite sol på meg, som må se fra til en kjedelig kontor hele sommeren. blæ.
Blir nok desverre lite sol på meg, som må se fra til en kjedelig kontor hele sommeren. blæ.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Har ingen problemer med benesinstasjonansatte, men folk som sitter i kassa på LAV-prisbutikker derimot. De er somregelt sure og da er det vanskelig å være hyggelige mot dem.
PS: Siri: Hvilken alarm er det som skal gå av?
PS: Siri: Hvilken alarm er det som skal gå av?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hadde eksamen 31. mai, og begynte å jobba 4. juni. Den første uka var jeg stort sett utendørs, skjorteløs, og jobba med slått av diverse slag. Pådro meg selvfølgelig stygge brannsår på ryggen.
Er nå ferdig med andre uka av jobb -- med unntak av at jeg må lage fem liter vaffelrøre i morra, og at jeg må være med på åpninga av museet jeg jobber på (i år også; fjerde sesongen -- 17% lønnshopp) på søndag -- og på mandag begynner jeg med vanlige dager. 11-17 hver dag i ei uke, før jeg skal ha fri i to uker. To nye omvisere betyr mer ferie.
Når det gjelder planer... lese bøker, hovedsaklig. Skal også prøve å ta kontakt med noen gamle kompiser fra ungdomsskolen og videregående, uansett hvor mye vi har vokst fra hverandre. Fotball og øl er tross alt et ganske universelt språk.
Tenker jeg skal tilbake til Trondheim rundt 13. august, for å være med på fadderuka. Sikkert bortkasta, men kan være greit å få med seg.
Er nå ferdig med andre uka av jobb -- med unntak av at jeg må lage fem liter vaffelrøre i morra, og at jeg må være med på åpninga av museet jeg jobber på (i år også; fjerde sesongen -- 17% lønnshopp) på søndag -- og på mandag begynner jeg med vanlige dager. 11-17 hver dag i ei uke, før jeg skal ha fri i to uker. To nye omvisere betyr mer ferie.
Når det gjelder planer... lese bøker, hovedsaklig. Skal også prøve å ta kontakt med noen gamle kompiser fra ungdomsskolen og videregående, uansett hvor mye vi har vokst fra hverandre. Fotball og øl er tross alt et ganske universelt språk.
Tenker jeg skal tilbake til Trondheim rundt 13. august, for å være med på fadderuka. Sikkert bortkasta, men kan være greit å få med seg.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Jeg klarer ikke å forstå hvordan vi to kan få samme støtte fra staten til utdanning. Du har eksamen i slutten av mai! Det vil si at du har omlag en måned mer ferie, en måned mer å jobbe for på sommeren, og hele to uker med fortsatt studielån. Selv har jeg eksamen den 20. juni, og det vil si nesten ei uke etter at studielånet har "gått ut". Det er utrolig irriterende. Du kan snakke så mye du vil om at etter at vi kommer ut i jobb vil vi antakeligvis ha en bedre grunnlønn, men søren altså. Det er urettferdig her og nå. Og her og nå stiller vi jo ikke noe annerledes. (Dette kommer jo da i tillegg til at vi nok har tre til fire ganger så mye undervisning som dere på vanlige ukedager...)
Urban tilværelse
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Sant. Men jeg tror vi på innføringsfagene har eksamen så tidlig for at fordypningsfagene og masterfagene skal få tida de trenger i juni, så... :\Ceres wrote:Jeg klarer ikke å forstå hvordan vi to kan få samme støtte fra staten til utdanning. Du har eksamen i slutten av mai! Det vil si at du har omlag en måned mer ferie, en måned mer å jobbe for på sommeren, og hele to uker med fortsatt studielån. Selv har jeg eksamen den 20. juni, og det vil si nesten ei uke etter at studielånet har "gått ut". Det er utrolig irriterende. Du kan snakke så mye du vil om at etter at vi kommer ut i jobb vil vi antakeligvis ha en bedre grunnlønn, men søren altså. Det er urettferdig her og nå. Og her og nå stiller vi jo ikke noe annerledes. (Dette kommer jo da i tillegg til at vi nok har tre til fire ganger så mye undervisning som dere på vanlige ukedager...)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
jeg skal jobbe frem til andre uka i juli, ha to uker ferie, og så skal jeg tilbringe fire uker på et ridesenter i kongsvinger, og jobbe for føden og for undervisning der. og så er det tilbake på jobb med en gang jeg kommer hjem (tre uker uten lønn blir hardt.. men satser på at gode opplevelser og masse lærdom gjør opp for det).
blir nok lite reising på meg, iom at jeg får så lite ferie i år... fra åtte uker til to blir nok en tøff overgang.
blir nok lite reising på meg, iom at jeg får så lite ferie i år... fra åtte uker til to blir nok en tøff overgang.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte